Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce | BKM324 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki Koruma öğrencilerinin mesleki İngilizce yeterliliğini artırmak |
Ders İçeriği |
Bitki Koruma alanında kullanılan mesleki İngilizce terimleri öğretmek, bitki sağlık sertifikasını okumak, zararlı risk analiz raporu hazırlamak, makale okumak |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mesleki İngilizceye Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Bitki Koruma Terimleri I | Tartışmalı Ders |
3 | Bitki Koruma Terimleri II | Tartışmalı Ders |
4 | Mücadele Yöntemleri ile ilgili terimler | Tartışmalı Ders |
5 | Laboratuvar Cihaz ve Materyalleri | Tartışmalı Ders |
6 | Bilimsel Makale Yapısı ve Okuma Pratikleri I | Tartışmalı Ders |
7 | Bilimsel Makale Yapısı ve Okuma Pratikleri II | Tartışmalı Ders |
8 | Zararlı Risk Analizi | Tartışmalı Ders |
9 | Bitki Sağlık Sertifikası I | |
10 | Bitki Sağlık Sertifikası II | Tartışmalı Ders |
11 | Literatür Taraması I | Tartışmalı Ders |
12 | Literatür Taraması II | Tartışmalı Ders |
13 | Özgeçmiş yazımı | Tartışmalı Ders |
14 | Özet yazımı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki Koruma ile ilgili temel İngilizce terimleri tanımlar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ziraat alanında İngilizce terimleri öğrenir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bir makalenin giriş, yöntem ve sonuç bölümlerini anlar ve açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki Koruma ile ilgili İngilizce bilgi kaynaklarını temel düzeyde takip eder | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki Koruma ile ilgili bir ingilizce raporu yorumlar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki Koruma ile ilgili temel İngilizce terimleri tanımlar | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | 3 | 3 | - | 4 | - | ;
Ziraat alanında İngilizce terimleri öğrenir | - | - | - | - | 2 | - | - | 3 | - | 4 | - | - | 3 | - | ;
Bilimsel bir makalenin giriş, yöntem ve sonuç bölümlerini anlar ve açıklar | - | - | - | - | 3 | - | - | 2 | - | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | ;
Bitki Koruma ile ilgili İngilizce bilgi kaynaklarını temel düzeyde takip eder | - | - | - | - | 3 | - | 3 | 2 | - | 1 | 3 | - | - | - | ;
Bitki Koruma ile ilgili bir ingilizce raporu yorumlar | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | - | 2 | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | 2,4 | - | 0,6 | 1,8 | - | 3 | 2,6 | 1,6 | 1,8 | 0,8 |