Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama II | BKM304 | 6 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM Doç. Dr. Filiz RANDA ZELYÜT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki Koruma alanında yer alan bilim dallarını tanıyarak, mesleki bilinç düzeyleri artar |
Ders İçeriği |
Bitki Koruma alanındaki farklı çalışma konularının ve yürütülen bilimsel çalışmaların tanıtımı ve arazi çalışmaları |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki Koruma Bölümünün tanıtımı | Ders |
2 | Bilecik ilinin tarımsal yapısı, faunası ve florası | Saha / Arazi Çalışması |
3 | Ekosistemde yabancı otların yeri ve önemi | Saha / Arazi Çalışması |
4 | Ekosistemde hastalıkların yeri ve önemi | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Ekosistemde zararlıların yeri ve önemi | Saha / Arazi Çalışması |
6 | Ekosistemde nematotların yeri ve önemi | Saha / Arazi Çalışması |
7 | Ekosistemde pestisitlerin yeri ve önemi | Saha / Arazi Çalışması |
8 | Bakteriler hakkında bilgi verilmesi | Saha / Arazi Çalışması |
9 | Fitoplazmalar hakkında bilgi verilmesi | Saha / Arazi Çalışması |
10 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi verilmesi | Saha / Arazi Çalışması |
11 | Bitki Koruma Araştırma ve Uygulama alanı hakkında bilgi verilmesi | |
12 | Bitki Koruma deneme alanında arazi gezisi | Saha / Arazi Çalışması |
12 | Bitki Koruma deneme alanında arazi gezisi | Saha / Arazi Çalışması |
14 | Bitki Koruma laboratuvarları gezi | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleği ve mesleğinin çalışma alanlarını sıralar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bitki Koruma Bölümünü tanır | Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Bitki Koruma Bölümünün uzmanlık alanlarını açıklar | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bitki Koruma Bölümü uygulama alanlarını tarif eder | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bitki Koruma Bölümü laboratuvarlarını tarif eder | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleği ve mesleğinin çalışma alanlarını sıralar | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki Koruma Bölümünü tanır | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki Koruma Bölümünün uzmanlık alanlarını açıklar | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki Koruma Bölümü uygulama alanlarını tarif eder | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitki Koruma Bölümü laboratuvarlarını tarif eder | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |