Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akaroloji | BKM339 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tufan Can ULU Arş. Gör. Gizem BERBER TORTOP |
Ders Veren | Doç. Dr. Tufan Can ULU |
Amaç |
Ders, akarların sistematikteki yeri, sınıflandırılması, morfolojisi, anatomisi ve duyu organları, ağız parçaları ve zarar şekleri, biyolojisi, üremesi ve ekolojisi hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca, akar populasyonlarını tahmin yöntemleri ve mücadele yöntemleri de ders içeriğinde yer almaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders, akarların sistematikteki yeri, sınıflandırılması, morfolojisi, anatomisi ve duyu organları, ağız parçaları ve zarar şekilleri, biyolojisi, üremesi ve ekolojisi hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca, akar populasyonlarını tahmin yöntemleri ve mücadele yöntemleri de ders içeriğinde yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Mites Injures to Economic Plants. Universty of California PressBerkeley, Los Angeles, London,4. KRANT
ECEVİT, O., 1981. Akarolojiye Giriş. Ondokuz Mayıs üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Samsun HUGHES, A.M.,1976. The Mites of Stored Food and Houses . Ministry of Agriculture, Fisheries and food. Her Majestys Stationary Office, London |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akarların sistematikteki yeri ve sınıflandırılması | Ders |
2 | Akarların morfolojisi ve akarlarda taksonomik karakterler | Ders |
3 | Akarların anatomisi ve akarlarda duygu organları | Ders |
4 | Akarların biyolojileri ve üremeleri | Ders |
5 | Akarların yaşama ortamları | Ders |
6 | Akarların ekolojisi, türiçi ve türler arası rekabet | Ders |
7 | Akar populasyonlarını tahmin metodları ve Akarların toplanması | Ders |
8 | Ara sınav/Akar populasyonlarını tahmin metodları ve Akarların toplanması, saklanması ve preparatlarının yapılması | Ders |
9 | Tetranychıdae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
10 | Tenuipalpişdae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
11 | Tarsonemidae ve Penthaleidae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
12 | Eriophyidae familyasının genel morfolojik ve biyolojik özellikleri, önemli türler, zararları ve biyolojileri | Ders |
13 | Akarlarla mücadele yöntemleri | Ders |
13 | Akarlarla mücadele yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, akarların ağız parçalarını, zarar şekillerini, biyolojilerini, üremelerini ve ekolojilerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, akarların sistematikteki yerini, sınıflandırılmasını ve morfolojisini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, akar populasyonlarını tahmin etme yöntemlerini ve kontrol stratejilerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, akarların ağız parçalarını, zarar şekillerini, biyolojilerini, üremelerini ve ekolojilerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, akarların sistematikteki yerini, sınıflandırılmasını ve morfolojisini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, akar populasyonlarını tahmin etme yöntemlerini ve kontrol stratejilerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |