Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislikte Tasarım I | BKM401 | 7 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİTKİ KORUMA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM Doç. Dr. Filiz RANDA ZELYÜT |
Ders Veren | Doç. Dr. Ahmet Tansel SERİM Doç. Dr. Filiz RANDA ZELYÜT |
Amaç |
Mühendislik tasarımı kavramı ve unsurlarını öğretmek, mühendislik problemlerinin çözümünde proje tasarlama, uygulama ve pratik yapma, bir tasarım geliştirebilme, disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapabilme yeteneği, bilgi ve becerisinin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin daha önceki derslerden edindikleri bilgi ve deneyimiyle mühendislik uygulamalarına hazır hale gelmelerini sağlar |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir proje nasıl hazırlanır | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Proje konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Proje konusu hakkında literatür araştırması | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Proje başlığının belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Proje dispozisyonun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Kısa özet nasıl hazırlanır | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Giriş nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Önceki çalışmalara nasıl ulaşılır ve nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Materyal ve yöntem nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Sonuçlar nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çizelge ve şekil nasıl hazırlanır | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Tartışma nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Özgeçmiş nasıl yazılır | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki sağlığı alanında sorun teşkil eden hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili faktörleri tespit etmek için gerekli becerileri kazanır | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mücadele yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki sağlığı alanında hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunları belirler | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki sağlığı alanında sorun teşkil eden hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili faktörleri tespit etmek için gerekli becerileri kazanır | - | 2 | 3 | - | 4 | - | - | - | - | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | ;
Mücadele yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar | - | 3 | 3 | - | 4 | - | - | - | - | 4 | 4 | - | 3 | 4 | ;
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır | - | 3 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 3 | - | 3 | 4 | ;
Bitki sağlığı alanında hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunları belirler | - | 2 | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 4 | 3 | - | 3 | 3 | ;
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer | - | 3 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | 5 | 3 | - | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | - | 2,6 | 3,4 | - | 3,4 | - | - | - | - | 4 | 3,4 | 0,6 | 2,6 | 3,2 |