Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Yönetim | MUD5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
Amaç |
Üst yönetim açısından finansmanın önemini vurgulayarak finansal tabloların bir yönetim aracı olarak nasıl kullanıldığını örneklerle gösterilerek özellikle yatırım kararlarının verilmesinde finansal tekniklerden nasıl yararlandırıldığını, bulunan her kaynağın bir maliyeti olduğunu ve en uygun maliyetle kaynağın bulunmasında finansal bilgilerden nasıl istifade edildiği öğrencilere kazandıran bir bilimdir. |
Ders İçeriği |
Finansal Yönetimin Tanımı, Finansal Yönetimin Fonksiyonları, Finans Yöneticisinin Özellikleri, İşletmelerde Finans Fonksiyonun Örgütlendirilmesi, Finansal Analiz, Finansal (Mali) Analiz Teknikleri, Finansal Planlama, Finansal Denetim, Fonların Sağlanması, Fonların Yatırımı, Fon Kaynaklarının Maliyeti ve Optimal Sermaye Yapısı. |
Ders Kaynakları |
Aydın-Nurhan, Başar-Mehmet, Coşkun-Metin, Finansal Yönetim, Detay Yayıncılık, 2011
Brealey, R. Myers, S. Marcus, A.; “Principles of Corporate Finance”, McGraw Hıll |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Yönetim ve Fonksiyonları | |
3 | Paranın Zaman Değeri | |
3 | Paranın Zaman Değeri, Basit ve Bileşik Faiz Yöntemleri | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Başabaş ve Kaldıraç Analizleri | |
5 | Finansal Planlama ve Kontrol | |
5 | Oran Analizi | |
6 | Çalışma Sermayesi ve Nakit Yönetimi | |
7 | Alacak ve Stok Yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proforma Mali Tabloların Hazırlanması, Nakit Bütçesi, Fonların Akış Tablosu Analizi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü |
10 | Çalışma Sermayesi Yönetimi | |
11 | Finansman Kaynakları, Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Finansman Kaynakları | Gösterim Seminer Konuk Konuşmacı |
12 | Yabancı Kaynaklar, Öz Kaynaklar. | Gösterim Seminer Grup Çalışması |
13 | Sermaye Bütçelemesi ve Sermaye Maliyeti | Gösterim Grup Çalışması |
14 | Kar Dağıtım Politikası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Finansal Sistem ve Finansal Piyasaların Nasıl İşlediğinin Anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Finansal Analizde Kullanılan Tekniklerin Anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Finans ve Finansal Yönetimle İlgili Temel Kavramların Anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İşletmenin karşılabileceği özel finans sorunları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Finansal Sistem ve Finansal Piyasaların Nasıl İşlediğinin Anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Finansal Analizde Kullanılan Tekniklerin Anlaşılması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Finans ve Finansal Yönetimle İlgili Temel Kavramların Anlaşılması | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İşletmenin karşılabileceği özel finans sorunları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |