Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mali Analiz Teknikleri | MUD5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe bu ders bilgisayar ortamında KAP tan indirilen en az iki şirketin 5 yıllık mali tabloları üzerinden uygulamalı olarak işlenmekte ve şirketlerin mali durumları yorumlanmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
M ALİ TABLALAR ANALİZİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ANLATMAK,, MALİ AMAÇLARI AÇIKLAMAK, MALİ NİTELİKLİ OLAYLARI ANLATMAK, MALİ ANALİZİN TARAFLARI HAKKINDA BİLGİ VERMEK MALİ ANALİZ TÜRLERİNİ AÇIKLAMAK, MAL,İ ANALİZİN FİNANSAL KARARLARDA KULLANIMINI AÇIKLAMAK, MALİ PLANLAMANIN YAPILIŞINI ANLATMAK, TEMEL MALİ TABLOLARI ANLATMAK VE DÜZENLEMEK |
Ders İçeriği |
M ALİ TABLALAR ANALİZİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR, MALİ AMAÇLARI MALİ NİTELİKLİ OLAYLARI MALİ ANALİZİN TARAFLARI ,MALİ ANALİZ TÜRLERİ,MALİ PLANLAMA, MALİ TABLOLAR, MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ |
Ders Kaynakları |
yazılı tüm kitap ve makaleler
yazılı ve internet kayıtları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mali Analiz: | Tartışmalı Ders |
2 | Bilanço ve gelir tablosu | Tartışmalı Ders |
3 | karşılaştırmalı analiz | Tartışmalı Ders |
4 | yüzde analizi | Tartışmalı Ders |
5 | trend analizi | Tartışmalı Ders |
6 | oran analizi | Tartışmalı Ders |
7 | net çalışma sermayesi analizi | Tartışmalı Ders |
8 | fon akım tablosu analizi | Tartışmalı Ders |
9 | nakit akım tablosu analizi | Tartışmalı Ders |
10 | kar dağıtım tablosu analizi | Tartışmalı Ders |
11 | öz kaynak değişim tablosu tablosu analizi | Tartışmalı Ders |
12 | Satılan malın maliyeti tablosu tablosu analizi | Tartışmalı Ders |
13 | uygulama | Tartışmalı Ders |
13 | uygulama | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilişim teknolojileri başta olmak üzere, muhasebe ve denetim alanındaki çağdaş yöntem ve teknolojilerdeki güncel gelişmeleri izleme, bunları etkili bir şekilde kullanabilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
şirket bilançolarına mali analiz tekniklerini uygulama | |||
çıkan mali analiz sonuçlarını yorumlayabilme | |||
mali analiz tekniklerini uygulama | |||
mali analiz tekniklerini kavrama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Bilişim teknolojileri başta olmak üzere, muhasebe ve denetim alanındaki çağdaş yöntem ve teknolojilerdeki güncel gelişmeleri izleme, bunları etkili bir şekilde kullanabilme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanma | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - |
şirket bilançolarına mali analiz tekniklerini uygulama | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
çıkan mali analiz sonuçlarını yorumlayabilme | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
mali analiz tekniklerini uygulama | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - |
mali analiz tekniklerini kavrama | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |