EN
  • Anasayfa
  • MUD5010 Meslek Etiği ve Muhasebe Hukuku (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5010 - Meslek Etiği ve Muhasebe Hukuku
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meslek Etiği ve Muhasebe Hukuku MUD5010 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Etikle ilgili teorik bilgiler verilmekte ve sosyal sorumluluk projeleriörneklerle anlatılmaktadır
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aysel GÜNEY
Ders Veren
Amaç

etik kavram ve ilkeleri ile sosyal sorumluluk kavramlarını öğretmek

Ders İçeriği

Etik teorileri, eğitimde etik, mesleki etik, örgütsel etik, etik dışı davranışlar, kamuda etik, etik iklimi, muhasebe hukuku, sürdürülebilir etik, bilimsel etik, yüksek öğretimde etik, denetimde etik

Ders Kaynakları Yayınlanmış kitap ve makaleler
yazılı ve elektronik ortamdaki tüm kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 4 4
Ödev 2 Ödev 2 1 4 4
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 2 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik Kuralları Tartışmalı Ders
2 ETİK KAVRAMI VE MUHASEBE MESLEĞİNDE ETİK Tartışmalı Ders
3 KAMUDA ETİK Tartışmalı Ders
4 MUHASEBE EĞİTİMİNDE ETİK DERSİNİN ÖNEMİ Tartışmalı Ders
5 MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNDE ETİK İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER Tartışmalı Ders
6 DENETİMİNDEUYGULANMASIGEREKENETİKKURALLAR Tartışmalı Ders
7 Görecilik Tartışmalı Ders
8 Etik teorileri Tartışmalı Ders
9 Mesleki yozlaşma ve etik arasındaki ilişki Tartışmalı Ders
10 TURKİYE’DE MUHASEBE HUKUKU Tartışmalı Ders
11 YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ETİK İLKELER, SORUMLULUKLAR VEDAVRANIŞ KURALLARI Tartışmalı Ders
12 etik ikilem Tartışmalı Ders
13 EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK Tartışmalı Ders
14 İŞ YERİNDE ETİK ORTAM SAĞLAMAK Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, muhasebe ve denetim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, muhasebe ve denetim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. 5 - 5 - 5 - 5 - - - 5 - 5