Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | MUD5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Amaç |
Muhasebe ve Denetim programı hem teorik ve analitik, hem de mesleki düzlemlerde “yenilikçi” donanım ve becerilere sahip, muhasebe ve finansman yönetimi, bağımsız denetim, muhasebe / finansal raporlama standartları, iç kontrol, iç denetim, kurumsal yönetim, iş ve muhasebe etiği ile ilgili teknik ve uygulamalara vakıf, analitik düşünebilen, problem çözme ve karar verme yetenekleri ile donatılmış ve mesleki yabancı dil bilgisine sahip uzmanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Dünyada ve Türkiye de muhasebe ve vergi uygulamalarındaki güncel konuları belirlemek ve tartışmak |
Ders Kaynakları |
TTK kanunu
Vergi Usul Kanunu Muhasebe Genel Tebliğ İnternetteki muhasebe ve vegi uygulamaları ile ilgili makaleler UFRS ve FMS ve BOBİ FRS ile ilgili makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 8 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 8 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TİCARETŞİRKETLERİNDEKÂRVEZARARDAĞITIMI | Tartışmalı Ders |
2 | ŞİRKETLERDETASFİYEVEBİRLEŞME | Tartışmalı Ders |
3 | ADLİ MUHASEBE UYGULAMALAR | Tartışmalı Ders |
4 | DİJİTAL EKONOMİNİN VERGİLENDİRİLMESİ | Tartışmalı Ders |
5 | eşya hukuku ve uygulanması | Tartışmalı Ders |
6 | KURUMLAR VERGİSİ ve uygulaması | Tartışmalı Ders |
7 | S.Y.D. VAKIFLARI VE MUHASEBESİ | Tartışmalı Ders |
8 | 7194 SAYILI KANUN İLE GETİRİLEN GİDER KISITLAMASI DÜZENLEMELERİVE MUHASEBE UYGULAMALARI | Tartışmalı Ders |
9 | HARCAMA VERGİLERİ | Tartışmalı Ders |
10 | ELEKTRONİK MUHASEBE UYGULAMALARI | Tartışmalı Ders |
11 | VERG İCEZA HUKUKU VE VERGİSEL UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜM YOLLARI | Tartışmalı Ders |
12 | Bitcoin uygulamaları | Tartışmalı Ders |
13 | MUHASEBE STANDARTLARI AÇISINDAN ÖNEMLİLİK KAVRAMI | Tartışmalı Ders |
14 | TÜRKTİCARETKANUNU’NUNFİNANSALRAPORLAMAVEDENETİMUYGULAMALARIÜZERİNDEKİETKİLERİ | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Muhasebe bilgilerini stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarda kullanabilme ve bu bilgileri örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarda muhasebe alanındaki hem teorik hem de pratik değişim ve gelişimi izleme becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 5 | 5 | 5 | - | - | 4 | 5 | - | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Muhasebe bilgilerini stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarda kullanabilme ve bu bilgileri örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama | 5 | - | - | 5 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | 4 | 5 |
Yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarda muhasebe alanındaki hem teorik hem de pratik değişim ve gelişimi izleme becerisi kazanma | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 4 | - | 5 | 5 |