EN
  • Anasayfa
  • MUD5900 Seminer (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer MUD5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Amaç

Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır

Ders İçeriği

Seminer; yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için önemli olan iş paketlerini kapsar.

Ders Kaynakları Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
2 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
3 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ve kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
8 Yapılan gelişmelerin izlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
9 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
10 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
11 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
12 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam) Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
13 Raporun tamamlanması ve sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
14 Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitlesi önünde sunulması Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlar ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapar. 3 - - - - - 5 - - - - - -
Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapar. 3 - - - - - 5 - - - - - -
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlar ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunar. 3 - - - - - 5 - - - - - -