Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MUD5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | danışmanı olduğumuz öğrencilerle her hafta tezin oluşturulması için görüşmeler yapmak ve tezi yönetmek |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Berna DEMİR |
Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Murat DÜZER Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
Amaç |
Yüksek lisans muhasebe ve denetim bölümünde ders aşamasını seçmiş ve tez konusunu belirlemiş olan öğrencilere tezin yazılmasında danışmanlık yaparak tezin tamamlanmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
tez konusunu belirlemek kaynak taraması yapmak tezin ön içeriğini hazırlamak tezi bölümler halinde yazmak ve tartışmak yazılan bölümlerle ilgili düzeltmeler yapmak tezi son haline getirmek tezi intihal programına sokmak tezi son haline getirerek enstitüye teslim etmek tez savunması yapmak mezun etmek |
Ders Kaynakları |
öğrencinin seçtiği tez konusu ile ilgili tüm kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 12 | 1 | 12 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 513 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | bilecik şeyh edebali ünv lisansüstü yönetmeliğinin incelenmesi | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
2 | tez konusu ile ilgili öğrencinin litaratür taraması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
3 | tez konusunun danışmanla birlikte tartışılması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
4 | tez konusun seçilmesi ve tez önerisinin verilmesi | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
5 | netleşen tez konusu ile ilgili kaynak taramasının yapılması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
6 | tezin içindekiler bölümü ile ilgili çalışma | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
7 | tezin birinci bölümü ile ilgili çalışma | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
8 | tezin ikincii bölümü ile ilgili çalışma | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
9 | tezin üçüncü bölümü ile ilgili çalışma | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
10 | tezde yapılacak uygulamanın niteliğinin belirlenmesi | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
11 | teze uygulanacak araştırma yöntemlerinin araştırılması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
12 | teze uygulanacak anketin hazırlanması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
13 | teze uygulanacak anketin uygulanması | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
14 | tezin yazım aşamasına ve tez sonuçlarına odaklanma | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Muhasebe bilgilerini stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarda kullanabilme ve bu bilgileri örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe ve denetim alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Muhasebe bilgilerini stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarda kullanabilme ve bu bilgileri örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |