Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Startup Finansmanı ve Değerlemesi | MUD5020 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, sözlü anlatım, uygulama ve atölye çalışması. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin startuplar hakkında genel kavram ve terimleri öğrenerek; startupların finansman aşamalarını, finansman yöntemlerini ve startupların değerlemesinin nasıl yapılacağını öğrenmesini ve ilgili taraflara raporlayabilmelerini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Girişimcilik ve Startup Kavramı, Startup Alt Sektörleri, Startupların Başarısız Olma Nedenleri , Startupların Ülke Ekonomileri Açısından Önemi, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülke Ekonomilerinde Startupların Önemi, Türkiye Ekonomisinde Startupların Önemi, Dünya’da Ve Türkiye’de Startup Ekosistemi, Startuplara Destek Veren Kurum Ve Kuruluşlar, Startup Finansmanı ve Startup Yatırım Aşamaları, Startup finansman Yöntemleri, Startup Değerlemesinde Geleneksel ve Alternatif Değerleme Yöntemleri, Startup Değerleme Raporu Hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Altundal, V. ve Başar, M. (2020). Erken Aşama Startupların Finansmanı ve Değerlemesi, Detay Yayıncılık. Ankara.
Damodaran, A. (2019). The Little Book of Valuation: How to Value a Company, Pick a Stock and Profit Audiobook. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik ve Startup Kavramı, Startup Alt Sektörleri, Startupların Başarısız Olma Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Startupların Ülke Ekonomileri Açısından Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülke Ekonomilerinde Startupların Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye Ekonomisinde Startupların Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Dünya’da Ve Türkiye’de Startup Ekosistemi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Startuplara Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Startuplara Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar, Kuluçka Merkezleri, Hızlandırma Programları, Diğer Kurumlar. | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Startup Finansmanı ve Startup Yatırım Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Startup Finansman Yöntemleri, Melek Yatırım, Risk Sermayesi, Kitle Fonlaması, Diğer Yöntemler. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Startup Değerlemesinde Geleneksel ve Alternatif Değerleme Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Startup Değerlemesinde Geleneksel ve Alternatif Değerleme Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Startup Değerlemesinde Geleneksel ve Alternatif Değerleme Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Startup Değerleme Raporu Hazırlanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Startuplar hakkında bilgi sahibi olma ve startup kuruluş aşamalarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Startupların başarısızlık nedenlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Startup finansman yöntemlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Startupların değerleme nedenlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Startup finansmanı ve değerleme yöntemlerinin öğrenilmesi, startup değerleme süreçlerinin yönetilebilmesi ve değerleme raporunun hazırlanma aşamalarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Startuplar hakkında bilgi sahibi olma ve startup kuruluş aşamalarının öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Startupların başarısızlık nedenlerinin öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Startup finansman yöntemlerinin öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Startupların değerleme nedenlerinin öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Startup finansmanı ve değerleme yöntemlerinin öğrenilmesi, startup değerleme süreçlerinin yönetilebilmesi ve değerleme raporunun hazırlanma aşamalarının öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |