Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilirlik Raporlaması | MUD5021 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Murat DÜZER |
Ders Veren | |
Amaç |
- Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmelerin kavranmasını sağlamak. - Sürdürülebilirlik raporlaması ve önemi hakkında farkındalık oluşturmak. - Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini ve ilkelerini açıklamak. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir Kalkınma, Kurumsal Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilirlik Endeksleri, Sürdürülebilirlik Raporlaması, Sürdürülebilirlik Raporlama Çerçeveleri, Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları |
Ders Kaynakları |
1-Corporate Sustainability Reporting. An Overview, Christian Herzig, Stefan Schaltegger, 2006.
2-Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Ed. Senem BESLER, Beta Yayınevi, 2009. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 5 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Kurumsal sürdürülebilirlik ve kurumsal yönetim | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sürdürülebilirlikle ilgili teoriler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sürdürülebilirlik endeksleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | BIST Sürdürülebilirlik Endeksi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Örnek olay - Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Sürdürülebilirlik raporlama çerçeveleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | GRI ve GRI raporlama çerçeveleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye’de sürdürülebilirlik raporlaması / | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Dünyada sürdürülebilirlik raporlaması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Sürdürülebilirlik muhasebesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Örnek olay: Sürdürülebilirlik raporu incelemesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik konusunda Türkiye’de ve dünyada yaşanan gelişmeleri kavrayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Sürdürülebilirlik raporlamasının önemini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Sürdürülebilirlik raporlaması çerçevelerini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Sürdürülebilirlik düşüncesinin muhasebeye olan etkilerini açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 |