Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Standartları I | MUF5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Muhasebe standartları, ders esnasında anlatılacak, öğrencilerle karşılıklı yorumlanacaktır. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Amaç |
Dersin amacı; uluslararası muhasebe standartları, amacı, gelişimi ve uygulamaları konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası muhasebe standartlarının amacı, uluslararası muhasebe standartları kurulu, uluslararası muhasebe standartlarının gelişimi, uluslararası muhasebe standartlarının unsurları, işlemlerin uluslararası muhasebe standartlarına göre muhasebeleştirilmesi |
Ders Kaynakları |
Türkiye Muhasebe - Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları TMS - TFRS -Remzi Örten, Aydın Karapınar, Hasan Kaval
Kamu Gözetimi ve Muhasebe Standartları Kurumu’nun yayımladığı Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ile Uyumlu Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası muhasebe standartlarına giriş, önemi - Muhasebe standartlarının gelişimi ve oluşum süreci. | Ders |
2 | Kavramsal çerçeve - UMS/TMS-1 Finansal tablolar ve unsurları | Ders |
3 | UMS/TMS-18'e göre hasılat ve muhasebe uygulamaları | Ders |
4 | UMS/TMS 2 - Stoklar | Ders |
5 | UMS/TMS 1 - Finansal Tabloların Sunuluşu | Ders |
6 | UMS/TAS 16 - Maddi Duran Varlıklar | Ders |
7 | UMS/TMS 38 - Maddi Olmayan Duran Varlıklar | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | UMS/TMS 36 - Varlıklarda Değer Düşüklüğü | Ders |
10 | UMS/TMS-23'e göre borçlanma maliyeti ve muhasebe uygulamaları | Ders |
11 | UMS/TMS-12 gelir Vergileri – UMS/TMS-21 Kur Değişiminin Etkileri | Ders |
12 | UMS/TMS-37 Karşılıklar, Şarta Bağlı Yükümlülükler ve Varlıklar | Ders |
13 | UMS/TMS-40 Yatırım Amaçlı Gayrimenkuller – UMS/TMS-19 Çalışanlara Sağlanan Faydalar | Ders |
14 | UMS/TMS-17 Kiralama İşlemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe standartları ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Muhasebe standartlarını kavrayabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seçilmiş muhasebe standartlarını uygulamalarda kullanabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Muhasebe standartlarının yapısını anlayabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe standartları ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe standartlarını kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seçilmiş muhasebe standartlarını uygulamalarda kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe standartlarının yapısını anlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |