Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Standartları II | MUF5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Muhasebe standartları, ders esnasında anlatılacak, öğrencilerle karşılıklı yorumlanacaktır. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; uluslararası muhasebe standartları, amacı, gelişimi ve uygulamaları konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası muhasebe standartlarının amacı, uluslararası muhasebe standartları kurulu, uluslararası muhasebe standartlarının gelişimi, uluslararası muhasebe standartlarının unsurları, işlemlerin uluslararası muhasebe standartlarına göre muhasebeleştirilmesi |
Ders Kaynakları |
Türkiye Muhasebe - Finansal Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları TMS - TFRS -Remzi Örten, Aydın Karapınar, Hasan Kaval
Kamu Gözetimi ve Muhasebe Standartları Kurumu’nun yayımladığı Uluslararası Finansal Raporlama Standartları ile Uyumlu Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TFRS 9 Finansal Araçlara İlişkin Türkiye Finansal Raporlama Standardı-UMS/TMS-39 Finansal Araçlar Muhasebeleştirme ve Ölçme- | Ders |
2 | TFRS 7 : Finansal Araçlar: Açıklamalar- UMS/TMS-32 Finansal Araçlar : Sunum - TFRS-5 Satış Amaçlı Elde Tutulan Duran Varlıklar ve Durdurulan Faaliyetler | Ders |
3 | UMS/TMS 7 - Nakit Akış Tablosu | Ders |
4 | UMS/TMS-34 Ara Dönem Finansal Raporlama | Ders |
5 | TFRS-1 Türkiye Finansal Raporlama Standardının İlk Uygulaması | Ders |
6 | UMS/TMS-8 Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar | Ders |
7 | TMS 41 Tarımsal Faaliyetler | Ders |
8 | Arasınav | Ders |
9 | TMS 20: Devlet Teşviklerinin Muhasebeleştirilmesi | Ders |
10 | TMS 10: Raporlama Döneminden (Bilanço Tarihinden) Sonraki Olaylar | Ders |
11 | TMS 27 : Konsolide ve Bireysel Finansal Tablolar | Ders |
12 | TMS 33 : Hisse Başına Kazanç | Ders |
13 | TMS 24 : İlişkili Taraf Açıklamaları | Ders |
14 | TMS 29 : Yüksek Enflasyonlu Ekonomilerde Finansal Raporlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe standartları ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Muhasebe standartlarını kavrayabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seçilmiş muhasebe standartlarını uygulamalarda kullanabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Muhasebe standartlarının yapısını anlayabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe standartları ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe standartlarını kavrayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seçilmiş muhasebe standartlarını uygulamalarda kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe standartlarının yapısını anlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |