Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | MUF5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANSMAN - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, ödev ve ödev değerlendirme Uygulaması. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Amaç |
Dersinin başlıca amacı, yüksek lisans tezinin bilimsel kurallara uygun yazılmasını sağlayacak temel prensiplerin aktarılmasıdır. Ders kapsamında bilimsel araştırmanın esasları ve tez yazımındaki önemli konular ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramlarekseninde ,bilimsel araştırma, yöntem ve diğer kavramların uygulamalı olarak ele alınacaktır. Üniversitenin tez yazım kılavuzuna uygun metin yazımı ve sunumu üzerine yoğunlaşılacaktir. |
Ders Kaynakları |
Sınıf Yönetimi
Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları
Prof. Dr. İrfan Erdoğan
ALFA YAYINLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İzlenecek Metod: Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Öğrencileri yönlendirme; Seçilen Konu Üzerine Çalışmalarını Sürdüren Öğrencilerin Yararlanacakları Kaynaklar, Araştırma Metodları ve Sunum Hazırlamada Kullanılan Yardımcı Malzemelerin Hazırlığı: Seminer afişi, Ses cihazları, Slayt makinesi, Perde; Sunum Aşamaları: Yazılı metin, Görsel malzemeler, Seminer kritiği ve değerlendirilmesi. | Tartışmalı Ders |
2 | Dersin amacının ve içeriğinin açıklanması | Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi | Tartışmalı Ders |
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar | Tartışmalı Ders |
5 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
6 | Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler | Tartışmalı Ders |
8 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı | Tartışmalı Ders |
8 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı | Tartışmalı Ders |
10 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları. | Tartışmalı Ders |
11 | Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim | Tartışmalı Ders |
13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders |
14 | Sunumlar | Tartışmalı Ders |
15 | Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilecektir. Bilim, bilimsel araştırma, kuram, bilimsel yöntem ve diğer kavramları açıklar. Bilimin temel işlevlerini ve bilimsel araştırma ilkelerini tanımlar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek biçimsel kuralları açıklayabilecektir. Sayfa düzeni, dipnot ve kaynakçanın oluşturulması, metin aktarımları, tablo, şekil ve grafiklerin nasıl düzenleneceğini saptar. Bilim dili, sözcük seçimi, cümle ve paragraf yapısı, üslup, yazım kuralları, noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını değerlendirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırmanın ilk basamağı olan problem aşamasını analiz edebilecektir. Bilimsel bir çalışmada problemin belirlenmesini tartışır. Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini değerlendirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel araştırmanın diğer basamaklarını analiz edebilecektir. Amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımları açıklar. Evren ve örneklemi irdeler. Yöntem ve araştırma modellerini değerlendirir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Veri toplama teknikleri ve verilerin işlenmesini analiz edebilecektir. Veri ve türleri ile veri toplamada temel yaklaşımları inceler. Görüşme, anket, gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma vb. veri toplama tekniklerini irdeler. Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanmasını irdeler. Bir araştırma projesini kurallara uygun olarak hazırlar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma yöntemlerine yön veren temel kavramları açıklayabilecektir. Bilim, bilimsel araştırma, kuram, bilimsel yöntem ve diğer kavramları açıklar. Bilimin temel işlevlerini ve bilimsel araştırma ilkelerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma önerisini oluşturmada ve rapor hazırlamada dikkat edilecek biçimsel kuralları açıklayabilecektir. Sayfa düzeni, dipnot ve kaynakçanın oluşturulması, metin aktarımları, tablo, şekil ve grafiklerin nasıl düzenleneceğini saptar. Bilim dili, sözcük seçimi, cümle ve paragraf yapısı, üslup, yazım kuralları, noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmanın ilk basamağı olan problem aşamasını analiz edebilecektir. Bilimsel bir çalışmada problemin belirlenmesini tartışır. Bir araştırmada konu seçme, problemin belirlenmesi ve yazılması süreçlerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmanın diğer basamaklarını analiz edebilecektir. Amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımları açıklar. Evren ve örneklemi irdeler. Yöntem ve araştırma modellerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama teknikleri ve verilerin işlenmesini analiz edebilecektir. Veri ve türleri ile veri toplamada temel yaklaşımları inceler. Görüşme, anket, gözlem, kaynak derlemesi, tarama, yazışma vb. veri toplama tekniklerini irdeler. Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanmasını irdeler. Bir araştırma projesini kurallara uygun olarak hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |