EN
  • Anasayfa
  • İŞL5014 İşletmeler İçin Çevre Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5014 - İşletmeler İçin Çevre Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletmeler İçin Çevre Yönetimi İŞL5014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, görsel sunum, soru-cevap, uygulama
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Meral EROL FİDAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin genel amacı çevre yönetiminin sosyal, hukuki, ekonomik ve finansal boyutunun bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Ders İçeriği

İşletmelerde çevre yönetimi ve stratejileri

Ders Kaynakları NEMLİ, Esra, (2004), Sürdürülebilir Kalkınma: Şirketlerin Çevresel ve Sosyal Yaklaşımları, Filiz Kitabevi, İstanbul.
TÜSİAD Yayın No: 2005-06/404, İstanbul.
ALTUNIŞIK (DİRİK), Tuğba ve Selin Akyol, (2007), Sanayide Çevreye Duyarlı Yaklaşımlar:
Temiz Üretim ve Eko-Verimlilik, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın No: 693, Ankara
Fidan (Erol) M. (2009), Atık Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri, Doktora Tezi
KAYA, Uğur, (2006), İşletme- Doğal Çevre İlişkilerinin Mali Tablolar Aracılığıyla Raporlanması ve Denetimi, Sermaye Piyasası Kurulu, Yayın No:201, Ankara.
KIRLIOĞLU H. ve CAN, A.Vecdi (1998), Çevre Muhasebesi, Değişim Yayınları,
NEMLİ, Esra, (2000), Çevreye Duyarlı İşletmecilik Ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, İstanbul Sanayi Odası Yayınları,
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 13 65
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 48 1 48
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre ve Çevre Yönetimi Kavramı
2 İşletmelerin Çevresel Sorunları Tartışmalı Ders
3 Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, Çevre Yönetim Sistemi Standartları
4 Türkiye’de Çevre Mevzuatı
5 İşletmelerde Çevresel Sorumluluk, Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Sürdürülebilirlik Kavramları
6 İşletmelerde Çevre İle İlgili Stratejiler
7 Ara Sınav
8 Kyoto Protokolü - Dünya ve Türkiye üzerinde etkisi Tartışmalı Ders
9 İşletmelerde Kuruluş yeri seçimi -Çevreci Binalar Tartışmalı Ders
10 Çevreci Tasarım Faaliyetleri Tartışmalı Ders
11 İşletmelerde Çevre ve Atık Yönetimi
10 Yeşil Lojistik ve Tersine Lojistik
12 İşletmelerde Çevresel Denetim, Çevresel Faaliyetlerin Kontrol ve Değerlendirmesi
14 Örnek Olay Çalışması ve Proje Sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Vaka Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. Yazılı Sınav Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4 5
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4 5
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4 5
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4 5
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3 4 5