Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeler İçin Çevre Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri | İŞL5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı çevre yönetiminin sosyal, hukuki, ekonomik ve finansal boyutunun bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
Ders İçeriği |
İşletmelerde çevre yönetimi ve stratejileri |
Ders Kaynakları |
ALTUNIŞIK (DİRİK), Tuğba ve Selin Akyol, (2007), Sanayide Çevreye Duyarlı Yaklaşımlar: Temiz Üretim ve Eko-Verimlilik, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın No: 693, Ankara
KAYA, Uğur, (2006), İşletme- Doğal Çevre İlişkilerinin Mali Tablolar Aracılığıyla Raporlanması ve Denetimi, Sermaye Piyasası Kurulu, Yayın No:201, Ankara. GÖNEL, F.D. ve ATABARUT T. (2005), Şirketlerin Yeni Yönetim Aracı: Çevresel Muhasebe, TÜSİAD Yayın No: 2005-06/404, İstanbul. NEMLİ, Esra, (2000), Çevreye Duyarlı İşletmecilik Ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, İstanbul Sanayi Odası Yayınları, İstanbul. NEMLİ, Esra, (2004), Sürdürülebilir Kalkınma: Şirketlerin Çevresel ve Sosyal Yaklaşımları, Filiz Kitabevi, İstanbul. KIRLIOĞLU H. ve CAN, A.Vecdi (1998), Çevre Muhasebesi, Değişim Yayınları, Adapazarı TÜSİAD, (Türk Sanayicileri ve İşadamları Deneği), (2007), Sanayide AB Çevre Mevzuatına Uyum, Yay.No:TÜSİAD-T/2007-05-440, İstanbul. Fidan (Erol) M. (2009), Atık Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri, Doktora Tezi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre ve Çevre Yönetimi Kavramları İşletmelerde Çevresel Sorunları | Tartışmalı Ders |
3 | Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, Çevre Yönetim Sistemi Standartları | |
5 | Türkiye’de Çevre Mevzuatı | |
6 | İşletmelerde Çevresel Sorumluluk, Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Sürdürülebilirlik Kavramları | |
6 | VUK'a göre Bilanço Hesaplarında Çevre İle İlgili İşlemler | Tartışmalı Ders |
6 | VUK'a göre Bilanço Hesaplarında Çevre İle İlgili İşlemler | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | VUK'a göre Çevreyle İlgili işlemlerin Gelir Tablosu hesaplarında gösterilmesi | Tartışmalı Ders |
9 | Çevre İle İlgili Maliyet Hesapları | Tartışmalı Ders |
9 | Çevre İle İlgili Maliyet Hesapları | Tartışmalı Ders |
12 | Dünya Standartlarına göre Çevre İle İlgili Faaliyetlerin gösterildiği Hesaplar | |
12 | Dünya Standartlarına göre Çevre İle İlgili Faaliyetlerin gösterildiği Hesaplar | |
13 | Çevreci Raporlama | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
14 | Örnek Olay Çalışması ve Proje Sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |