Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi | İŞL5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Gürkan HAŞİT |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan sermayesi kavramını açıklayarak, bu kaynağın doğru yönetilmesi için İnsan Kaynakları Yönetimi kapsamında yapılması gereken işlevleri incelemektir. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetiminin temel işlevleri açıklanarak, insan kaynaklarıyla ilgili örnek olay çalışmaları yapılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan ve Zümrüt, Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. Stratejik insan kaynaklarıyla ilgili akademik makaleler. İnternet kaynakları, Güncel yayınlar Ramazan, Geylan, vd., Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan, Geylan Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1938, Eskişehir, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | İş analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İnsan kaynakları bulma ve seçme, Oryantasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | İnsan kaynakları eğitimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kariyer yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Performans yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Ücret yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Örnek olay çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 |