Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Madenciliği ve Uygulamaları | İŞL5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, görsel sunum, soru - cevap, alıştırma ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nur Kuban TORUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere veri madenciliği kavramını öğretmek, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazandırmak. R programlama üzerinde veri madenciliği yöntemlerini uygulayabilmek. |
Ders İçeriği |
Veri madenciliği kavramı, uygulama alanları, veri önişleme süreci, veri ambarları ve OLAP kavramları, metin madenciliği kavramı, birliktelik kuralları, sınıflandırma ve kümeleme yöntemleri ve bunların uygulamalarını içerir. Uygulamalar R Programla ile öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Özkan Y. (2016), Veri Madenciliği Yöntemleri, Papatya Yayıncılık Eğitim
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 10 | 40 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri Madenciliğine Giriş | Ders |
2 | Veri Madenciliği Modelleri | Ders Problem Çözme |
3 | Veri Madenciliği Süreci | Ders Problem Çözme |
4 | Normalizasyon( Min- Maks/ Zscore) | Ders Problem Çözme |
5 | R programlama ile Normalizasyon | Ders Problem Çözme |
6 | Karar Ağaçları Excel İle | Ders Problem Çözme |
7 | R programlama ile Karar Ağaçları | Ders Problem Çözme |
8 | R programlama ile Örnek Soru Çözümleri/ Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
9 | Model Performans Değerlendirme Ölçütleri/ Sınav Sorularının Çözümleri | Ders Problem Çözme |
10 | Birliktelik Kuralları Excel İle | Ders Problem Çözme |
11 | K En Yakın Komşu Algoritması | Ders Problem Çözme |
13 | K Ortalamalar Algoritması | Ders Problem Çözme |
14 | Ödev Sunumları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama metin madenciliği ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri R programlama ile analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler, veri madenciliği yöntemlerini makine öğrenmesi algoritmaları kullanarak çözümleyecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | - |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama metin madenciliği ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri R programlama ile analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Öğrenciler, veri madenciliği yöntemlerini makine öğrenmesi algoritmaları kullanarak çözümleyecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |