Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim-Organizasyon | İŞL5041 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Budak. G. ve Budak G., İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004.
Ataman, G. İşletme Yönetimi, Türkmen kitabevi, 2001. Yönetimle İlgili Güncel Yayınlar. İnternet Kaynakları. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Basım, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2018. Sargut, A.s. ve Özen, Ş. Örgüt Kuramları, İmge Kitabevi, İstanbul, 2007. Eren, Erol. Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme, Yönetim ve Yönetici kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Yönetimin Fonksiyonları | |
3 | Planlama işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Organizasyon işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Yöneltme ve koordinasyon işlevleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Denetim işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bilimsel Yönetim Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Klasik Organizasyon Teorileri (Yönetim Süreci Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bürokrasi Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Davranışsal (Neo-Klasik) Organizasyon Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Sistemler Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Durumsallık Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Örgütlerde çevreye uyum ve değişimle ilgili yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |