Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Muhasebe II | MUD5507 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım Vak'a çözümü Tartışma |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, dönem sonu işlemlerine ait derinlemesine bilgi vermek, finansal tablo oluşturma işlemlerini örnek olaylar yardımı ile pekiştirmek, kar dağıtımı, sermaye artırımı, sermaye azaltımı, vergi hesaplamaları konusunda detaylı bilgi edindirmek |
Ders İçeriği |
Muhasebe neden önemlidir Muhasebede Etik İşlemler nasıl kaydedilir Finansal Tablolarda hangi bilgiler yer alır Nakit akış tablosu ve dağıtılmamış karlar Muhasebe defter kaydı Borç Alacak kayıtları Gelir nedir harcama nedir geçici ve daimi hesapların farkları bilançonon donksiyonu ve unsurları Stoklar, stok değerleme(lifo,fifo vb) Alacaklar, Şüpheli Alacaklar Menkul Kıymetler Duran varlıklar amortismanlar Ticari ve mali borçlar Özkaynaklar Gelir Tablosu Oluşturma Hesapların kapatılması |
Ders Kaynakları |
Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe"
Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe"
Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe"
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Muhasebenin Önemi | Tartışmalı Ders |
3 | MUHASEBE VE ETİK | Tartışmalı Ders |
4 | Bilanço Nedir ve fonksiyonları nelerdir | Tartışmalı Ders |
5 | Gelir tablosu nedir ? Unsurları nelerdir? | Tartışmalı Ders |
6 | Nakit Akış Tablosu | Tartışmalı Ders |
7 | Stoklar | Tartışmalı Ders |
8 | Alacaklar | Tartışmalı Ders |
9 | Maddi ve maddi olmayan Duran Varlıklar | Tartışmalı Ders |
10 | Borçlar | Tartışmalı Ders |
11 | Özkaynaklar | Tartışmalı Ders |
12 | Varlık ve Kaynakların Değerlemesi | Tartışmalı Ders |
13 | Mizan , bilanço ve gelir tablosu oluşturma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | VAKA ÇÖZÜMLERİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
15 | VAKA ÇÖZÜMLERİ 2 | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |