EN
  • Anasayfa
  • MUD5507 İleri Muhasebe II (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5507 - İleri Muhasebe II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Muhasebe II MUD5507 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Düz anlatım Vak'a çözümü Tartışma
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ümmühan ASLAN
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, dönem sonu işlemlerine ait derinlemesine bilgi vermek, finansal tablo oluşturma işlemlerini örnek olaylar yardımı ile pekiştirmek, kar dağıtımı, sermaye artırımı, sermaye azaltımı, vergi hesaplamaları konusunda detaylı bilgi edindirmek

Ders İçeriği

Muhasebe neden önemlidir Muhasebede Etik İşlemler nasıl kaydedilir Finansal Tablolarda hangi bilgiler yer alır Nakit akış tablosu ve dağıtılmamış karlar Muhasebe defter kaydı Borç Alacak kayıtları Gelir nedir harcama nedir geçici ve daimi hesapların farkları bilançonon donksiyonu ve unsurları Stoklar, stok değerleme(lifo,fifo vb) Alacaklar, Şüpheli Alacaklar Menkul Kıymetler Duran varlıklar amortismanlar Ticari ve mali borçlar Özkaynaklar Gelir Tablosu Oluşturma Hesapların kapatılması

Ders Kaynakları Orhan Sevilengül "Genel Muhasebe" Yüksek Koç Yalkın " Genel Muhasebe" Nalan Akdoğan " Finansal Muhasebe"
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 198
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Muhasebenin Önemi Tartışmalı Ders
3 MUHASEBE VE ETİK Tartışmalı Ders
4 Bilanço Nedir ve fonksiyonları nelerdir Tartışmalı Ders
5 Gelir tablosu nedir ? Unsurları nelerdir? Tartışmalı Ders
6 Nakit Akış Tablosu Tartışmalı Ders
7 Stoklar Tartışmalı Ders
8 Alacaklar Tartışmalı Ders
9 Maddi ve maddi olmayan Duran Varlıklar Tartışmalı Ders
10 Borçlar Tartışmalı Ders
11 Özkaynaklar Tartışmalı Ders
12 Varlık ve Kaynakların Değerlemesi Tartışmalı Ders
13 Mizan , bilanço ve gelir tablosu oluşturma Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 VAKA ÇÖZÜMLERİ Tartışmalı Ders Problem Çözme
15 VAKA ÇÖZÜMLERİ 2 Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Dersi alan öğrenci muhasebe dönem sonu işlemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. 3 - - - - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci Değerleme hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. - - - - - - - 4 - - - - -
Dersi alan öğrenci bilanço sonrası işlemler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. 3 - - - - - - - - - - - -