Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği ve Muhasebe Hukuku | MUD5510 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Etikle ilgili teorik bilgiler verilmekte ve sosyal sorumluluk projeleriörneklerle anlatılmaktadır |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
etik kavram ve ilkeleri ile sosyal sorumluluk kavramlarını öğretmek |
Ders İçeriği |
Etik teorileri, eğitimde etik, mesleki etik, örgütsel etik, etik dışı davranışlar, kamuda etik, etik iklimi, muhasebe hukuku, sürdürülebilir etik, bilimsel etik, yüksek öğretimde etik, denetimde etik |
Ders Kaynakları |
Yayınlanmış kitap ve makalele
yazılı ve elektronik ortamdaki tüm kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 9 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 4 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 2 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik Kuralları | Tartışmalı Ders |
2 | ETİK KAVRAMI VE MUHASEBE MESLEĞİNDE ETİK | Tartışmalı Ders |
3 | KAMUDA ETİK | Tartışmalı Ders |
4 | MUHASEBE EĞİTİMİNDE ETİK DERSİNİN ÖNEMİ | Tartışmalı Ders |
5 | MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNDE ETİK İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER | Tartışmalı Ders |
6 | DENETİMİNDEUYGULANMASIGEREKENETİKKURALLAR | Tartışmalı Ders |
7 | Görecilik ,Görecilik | Tartışmalı Ders |
8 | ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | ethical theories | Tartışmalı Ders |
10 | TURKİYE’DE MUHASEBE HUKUKU | Tartışmalı Ders |
11 | YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ETİK İLKELER, SORUMLULUKLAR VEDAVRANIŞ KURALLARI | Tartışmalı Ders |
12 | etik ikilem | Tartışmalı Ders |
13 | EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK | Tartışmalı Ders |
14 | İŞ YERİNDE ETİK ORTAM SAĞLAMAK | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, muhasebe | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, muhasebe | 3 | - | 4 | 2 | 2 | - | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |