Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Denetimi | MUD5511 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berna DEMİR |
Ders Veren | Doç. Dr. Berna DEMİR |
Amaç |
İşletmeler tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Denetimin işlevi, denetim ve denetçi türleri, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim süreci, denetimin planlanması, denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim amaçları, denetim süreci, denetimde önemlilik ve risk, denetçinin sorumlulukları, denetimde örnekleme, denetim kanıtları ve prosedürleri, çalışma kağıtları, denetimin tamamlanması, denetim raporunun düzenlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Denetim ile ilgili güncel makaleler
Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 7 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 2 | 6 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe denetimine genel bakış | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Denetim süreci | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
5 | Denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
6 | Denetimin planlanması, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
7 | İç kontrol yapısının incelenmesi, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları | Sözlü |
8 | Ara sınav | Sözlü |
9 | Denetim planının ve programının hazırlanması | Sözlü |
10 | Denetimde örnekleme | Sözlü |
12 | Mali tablo hesaplarının denetimi | Sözlü |
12 | Mali tablo hesaplarının denetimi | Sözlü |
13 | Denetimin tamamlanması | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Denetim raporunun düzenlenmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Denetim sürecini öğrenme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Denetçinin sorumluluklarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Denetimin önemini kavrama | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |