EN
  • Anasayfa
  • MUD5511 Muhasebe Denetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5511 - Muhasebe Denetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Muhasebe Denetimi MUD5511 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Berna DEMİR
Ders Veren Doç. Dr. Berna DEMİR
Amaç

İşletmeler tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır.

Ders İçeriği

Denetimin işlevi, denetim ve denetçi türleri, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim süreci, denetimin planlanması, denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim amaçları, denetim süreci, denetimde önemlilik ve risk, denetçinin sorumlulukları, denetimde örnekleme, denetim kanıtları ve prosedürleri, çalışma kağıtları, denetimin tamamlanması, denetim raporunun düzenlenmesi.

Ders Kaynakları Denetim ile ilgili güncel makaleler
Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi
Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 2 6
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 197
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Muhasebe denetimine genel bakış Tartışmalı Ders Sözlü
2 Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları Tartışmalı Ders Sözlü
3 Denetim süreci Tartışmalı Ders Sözlü
4 Mali tabloların bağımsız denetiminin hedefleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları Sözlü
5 Denetim kanıtları ve prosedürleri, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları Sözlü
6 Denetimin planlanması, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları Sözlü
7 İç kontrol yapısının incelenmesi, denetim ile ilgili güncel konularda öğrenci sunumları Sözlü
8 Ara sınav Sözlü
9 Denetim planının ve programının hazırlanması Sözlü
10 Denetimde örnekleme Sözlü
12 Mali tablo hesaplarının denetimi Sözlü
12 Mali tablo hesaplarının denetimi Sözlü
13 Denetimin tamamlanması Tartışmalı Ders Sözlü
14 Denetim raporunun düzenlenmesi Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Denetçinin sorumluluklarını kavrama Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Denetimin önemini kavrama Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Denetim sürecini öğrenme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Denetçinin sorumluluklarını kavrama - - - - - - - 5 - - - - -
Denetimin önemini kavrama 5 4 - - - - - - - - - - -
Denetim sürecini öğrenme 5 4 - - - - - - - - - - -