EN
  • Anasayfa
  • MUD5514 Stratejik Yönetim (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MUD5514 - Stratejik Yönetim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Stratejik Yönetim MUD5514 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE DENETİM - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı; öğrencilere stratejik düşünme, araştırma, analiz etme ve yorumlama yeteneğini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere işletmeleri etkitleyen iç ve dış çevre faktörleri anlamalarını sağlamak, işletmenin çevreye uyumunu sağlamak için gerekli analiz yeteneğini geliştirmek, işletmenin piyasalarda rekabet edebilmek için izleyebileceği strateji ve politikaları saptayabilmek için stratejik yönetimle ilgili bilgi birikimini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Stratejik yönetime giriş, dış çevre analizi; genel çevre, iç çevre (işletme) analizi, stratejik yön belirleme: vizyon, misyon, değerler, amaç ve hedefler, stratejik analiz; İç ve dış çevre analizi, çevresel unsurların ölçülmesi, temel stratejiler, kurumsal stratejiler, rekabet stratejileri, stratejik karar, stratejilerin uygulanması: yapı, kültür ve kaynak dağılımı, stratejik değerlendirme ve kontrol konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim.
Akdemir, A ve Ulukan İbrahim C.(2018). Stratejik Yönetim, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Stratejik Yönetim, İstanbul:Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 7 14 98
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Stratejik Yönetime Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Stratejik Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders
3 Stratejik Analiz Ders Grup Çalışması
4 İç Çevre Analizi Ders Tartışmalı Ders
5 Dış Çevre Analizi
6 İşletme Analizi
7 Çevresel Unsurların Ölçülmesi
8 Ara Sınav
9 İşletme Stratejisi
10 Temel İşletme Stratejileri ve Kurumsal Stratejiler
11 Rekabet Stratejileri
12 Strateji Uygulama
13 Stratejik Değerlendirme ve Kontrol
14 Stratejik Liderlik Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Stratejik Yönetim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmelerin iç ve dış çevrelerini analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Üst yönetim, rekabet ve işlevsel stratejileri açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Strateji düzeylerini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Stratejik yönetim sürecini ve unsurlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Stratejik Yönetim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. - 4 3 - - 3 - - 4 - 4 - -
İşletmelerin iç ve dış çevrelerini analiz edebilir. - 3 4 4 3 5 - 3 - - - - 3
Üst yönetim, rekabet ve işlevsel stratejileri açıklayabilir. - 4 3 3 - - - - 4 - 3 - 2
Strateji düzeylerini tanımlayabilir. - - 3 3 3 - - - 2 - - 1 1
Stratejik yönetim sürecini ve unsurlarını açıklayabilir. - 4 3 - - - - 3 3 - - - -