Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Sunumların Hazırlanması ve Sunum Yöntemleri | TAB5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste amaç; etik ve ahlaki kuralları temel alarak bilimsel araştırmanın sonuna kadar nasıl tasarlanacağının ve yazılacağının, araştırmayı yazarken uyulması gereken kuralların, alıntıların, dipnotların, kaynakların gösterilme şekillerinin, araştırma sonucunda ortaya çıkan bulguların nasıl sunulacağının planlanmasının ve hazırlanmasının öğrenilmesidir. Bu dersin alınmasıyla öğrenciler sunum teknikleri konularında genel bilgilere sahip olacaklardır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel bir çalışma hazırlanırken ve sunulurken en önemli noktalardan birisi de temel ahlaki ve etik kuralların bilinmesidir. Çalışma neticesinde elde edilen sonuçların ilgili taraflarca haberdar edilmesindeki en önemli yol çalışmanın yayınlanmasıdır. İşte bu noktada da “yayın etiği” kavramı devreye girmektedir. Bu nedenle, araştırmacının çalışmalarına başlamadan önce yapması gereken bu temel ahlaki ve etik kuralların farkında olmasıdır. Bu aşamada bilimsel araştırmalarda sık sık ortaya çıkan “intihal” konusu gündeme gelmektedir. Birçok araştırmacı intihal konusunu bilmediği ya da eksik bildiği için araştırmalarında, makalelerinde, raporlarında ya da yayınlarında bu sorunla karşı karşıya kalabilmektedir. Konunun önemi yanında sunumda en önemli noktalardan birisi “nasıl” bir sunum yapıldığıdır. Bilimsel bir araştırmada takip edilecek bir yol olduğu gibi bu bilimsel araştırma neticesinde ortaya çıkan sonuçların sunumunda da belli kurallar ve teknikler olmalıdır. Özellikle de, araştırma yapmanın henüz ilk aşamalarında olan öğrenciler gibi bir hedef kitle için bu daha da önemlidir. Öğrenciler, mezuniyetten sonra kamuda ya da özel sektörde çalıştıkları işlerde yapacakları sunumlarda bu kuralları ve teknikleri kullanmak zorunda kalacaklardır. Dolayısıyla, bu kuralların ve tekniklerin lisans seviyesinde öğrenilmesi gelecekte yaşanması muhtemel sorunların önlenmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, öğrenciler mezuniyet tezi hazırlarken literatür tarama, atıf yapma, kaynakça hazırlama, yazım kuralları vs. gibi konularda da sorunlar yaşamaktadır. Bir araştırmanın tasarımında, sunumun planlanmasında ve hazırlanmasında önemli olan konulardan birisi de o araştırmaya ilişkin temel kavramlara hakim olmaktır. Çünkü, araştırmadaki temel kavramlar bilgiye dayalı etkili bir çalışmanın planlanmasında ve gerçeklemesinde anahtar bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla, kavramları bilmeden bir araştırmanın sürdürülebilmesi pek mümkün değildir. |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırmalarda Temel Kavramlar ve Kurallar | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırmada Hazırlık Safhası | Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma Tasarımı-1 | Tartışmalı Ders |
4 | Kaynak Araştırması Yapma | Tartışmalı Ders |
5 | Araştırma Sonuçlarının Metin Haline Getirilmesi-1 | Tartışmalı Ders |
6 | Araştırma Sonuçlarının Metin Haline Getirilmesi-2 | Tartışmalı Ders |
7 | Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-1 | Tartışmalı Ders |
8 | Vize | Tartışmalı Ders |
9 | Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-2 | Tartışmalı Ders |
10 | Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-3 | Tartışmalı Ders |
11 | Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-4 | Tartışmalı Ders |
12 | Poster Sunum Hazırlama Teknikleri | Tartışmalı Ders |
13 | Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-1 | Tartışmalı Ders |
14 | Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-2 | Tartışmalı Ders |
15 | Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-3 | Tartışmalı Ders |
16 | Final | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş hayatında kullanmak üzere dilekçe yazmak, telefonda konuşmak, resmi karşılama, sunum ve sonrası gibi yetileri edinir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Topluluk karşısında etkileyici konuşma yapma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sunum hazırlarken dikkat edilecek unsurlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş hayatında kullanmak üzere dilekçe yazmak, telefonda konuşmak, resmi karşılama, sunum ve sonrası gibi yetileri edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topluluk karşısında etkileyici konuşma yapma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunum hazırlarken dikkat edilecek unsurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |