Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğal Gen Kaynakları | TAB5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğal gen kaynaklarının araştırılarak muhafaza edilmesi |
Ders İçeriği |
Doğal gen kaynaklarının belirlenmesi ve üzerinde yapılacak çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 5 | 25 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitkisel gen kaynaklarının kavram ve kapsamı | Tartışmalı Ders |
2 | Bitkilerin gen ve yayılma merkezleri | Tartışmalı Ders |
3 | Genetik kaynak erozyonu | Tartışmalı Ders |
4 | Gen kaynakları çalışmalarının ilkeleri | Tartışmalı Ders |
5 | Gen kaynaklarının bulunması ve toplaması | Tartışmalı Ders |
6 | Toplamada bitki ve bölge öncelikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Optimum bitki toplama ve yöntemleri | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav-Optimum bitki toplama ve yöntemleri | Tartışmalı Ders |
9 | Tohum toplanması, herbaryum örneğinin alınması | Tartışmalı Ders |
10 | Toplama kayıtları | Tartışmalı Ders |
11 | Gen bankası | Tartışmalı Ders |
12 | Koruma ve depolama | Tartışmalı Ders |
13 | Gen kaynaklarının üretimi ve yenilenmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Değerlendirme ve kullanım, bilgi depolama | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkilerin gen merkezleri, yayılma alanları ve genetik kaynak erozyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal gen kaynaklarının toplanması alanında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal gen kaynakları hakkında bilgi sahi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gen kaynaklarının bulunması, depolanması ve toplamada bölge öncelikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki toplamada dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkilerin gen merkezleri, yayılma alanları ve genetik kaynak erozyonu hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Doğal gen kaynaklarının toplanması alanında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Doğal gen kaynakları hakkında bilgi sahi olur. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Gen kaynaklarının bulunması, depolanması ve toplamada bölge öncelikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Bitki toplamada dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |