Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hücre ve Doku Kültürü | TAB5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hücre ve doku kültürü hakkında genel bilgi. |
Ders İçeriği |
Hücre doku kültürü |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Doku kültürünün botanik temelleri | Tartışmalı Ders |
3 | Laboratuvar, kültür ortamının hazırlanması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Eksplantların hazırlanması, rejenerasyon teknikleri, rejenere bitkilerin sera ve tarla koşullarına alıştırılması | Tartışmalı Ders |
6 | Eksplantların hazırlanması, rejenerasyon teknikleri, rejenere bitkilerin sera ve tarla koşullarına alıştırılması | Tartışmalı Ders |
6 | Eksplantların hazırlanması, rejenerasyon teknikleri, rejenere bitkilerin sera ve tarla koşullarına alıştırılması | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav- Doku kültürü tekniklerine giriş | Tartışmalı Ders |
9 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Tartışmalı Ders |
9 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Tartışmalı Ders |
9 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Tartışmalı Ders |
9 | Doku kültürü teknikleri (kallus, embriyo, meristem, anter, çiçek, sürgünucu, kökucu, yaprak, sap, hücre, protoplast kültürleri) | Tartışmalı Ders |
12 | Tarla bitkileri ıslahında doku kültüründen yararlanma olanakları | Tartışmalı Ders |
12 | Tarla bitkileri ıslahında doku kültüründen yararlanma olanakları | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre ve doku kültürü sorunları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Laboratuvar ve kültür ortamı hazırlama hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre doku kültürü teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre doku kültürü tekniklerinden tarla denemelerinde yararlanma hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hücre ve doku kültürü hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre ve doku kültürü sorunları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Laboratuvar ve kültür ortamı hazırlama hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre doku kültürü teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre doku kültürü tekniklerinden tarla denemelerinde yararlanma hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre ve doku kültürü hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |