EN
  • Anasayfa
  • TAB5015 İyi Tarım Uygulamaları (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB5015 - İyi Tarım Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İyi Tarım Uygulamaları TAB5015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren
Amaç

Tarımda sürekliliğin sağlanması, kaliteli ürün eldesi ve çevreye olan zararın en aza indirilmesi

Ders İçeriği

Çevre, tarım ve ürün

Ders Kaynakları Öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve tanıtım Ders
2 Doğal kaynakların öğrenilmesi Ders
3 Toprak-bitki ve çevrenin korunması Ders
4 İyi tarım uygulamalarının fikrinin açıklanması Ders
5 Organik tarım içerikleri Ders
6 İnsan sağlığı açısından beslenmenin ve besin maddeleri üretim güvencesi Ders
7 Dünyada ve Türkiye'de iyi tarımın gelişme seyri Ders
8 Dünyada ve Türkiye'de iyi tarımın gelişme seyri ve yeşil devrim Ders
9 Yeşil devrim Ders
9 Yeşil devrim Ders
11 Yetersiz beslenme, aşırı gübre ve pestisitlerin zirai ürünler üzerine olumsuz etkisi Ders
12 Besin maddelerinin aroma tat, renk, koku ve muhtelif albeni bakımından değerlendirilmesi Ders
13 Konvensiyonel ya da klasik tarımın organik tarımla farkının anlatılması Ders
14 Üretim girdilerinin en ekonomik, gıda güvenliği ve güvencesi bakımından en iyi şekilde kullanılması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yetersiz beslenme, aşırı gübre ve pestisitlerin zirai ürünler üzerine olumsuz etkisi hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bitkilerin üretilmesinde kullanılan girdilerin güvencesi hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toprak-bitki ve çevrenin korunmasını öğrenir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Doğal kaynakların öğrenilmesi ve kullanılması hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
iyi tarım tekniklerinin uygulanması ve bu amaç için yöntemler, iyi tarım mevzuatı, iyi tarım ürünlerinin pazar ve piyasa durumu hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yetersiz beslenme, aşırı gübre ve pestisitlerin zirai ürünler üzerine olumsuz etkisi hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Bitkilerin üretilmesinde kullanılan girdilerin güvencesi hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Toprak-bitki ve çevrenin korunmasını öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -
Doğal kaynakların öğrenilmesi ve kullanılması hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
iyi tarım tekniklerinin uygulanması ve bu amaç için yöntemler, iyi tarım mevzuatı, iyi tarım ürünlerinin pazar ve piyasa durumu hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -