Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mera Kurma ve İşletme Teknikleri | TAB5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, laboratuvarda bitki tanıma, uygulama yapmak |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yapay çayır meraların önemini kavramak ve kurulma tekniklerini, karışıma girecek olan bitkilerin özelliklerini ve arazi hazırlanması konusunda detayları vermek |
Ders İçeriği |
Yapay Çayır-Meraların yararları ve kurulma nedenleri. Karışıma Alınacak Türlerde Aranacak Nitelikler. Yapay Çayır-Mera Kurmada Temel İşlemler. Arazinin Hazırlanması. Tohumlukların Hazırlanması, Ekime Uygun Çayır-Mera Bitkileri ve Agronomik Özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Altın, M., Gökkuş, A ve A.Koç. 2005. Çayır ve Mera ıslahı. Tarım ve Köy işleri Bakanlığı. Ankara.
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Mera nedir | Tartışmalı Ders |
3 | Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri | Tartışmalı Ders |
4 | Marjinal alanlar ve önemi | Tartışmalı Ders |
5 | Yapay meraların ekolojik istekleri | Tartışmalı Ders |
5 | Yapay meraların ekolojik istekleri | Tartışmalı Ders |
7 | Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması |
8 | Ara sınav-Tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması |
9 | Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
9 | Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri | Tartışmalı Ders |
12 | Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri | Tartışmalı Ders |
14 | Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapay mera kurmada; tohum yatağı hazırlama, ekim, gübreleme, hasat, harman gibi işlemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Yapay meralarda zararlı otlarla savaş ve değerlendirilmesini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Mera hakkında genel bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Yapay mera kurulmasında seçilecek olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Yapay mera kurulmasını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapay mera kurmada; tohum yatağı hazırlama, ekim, gübreleme, hasat, harman gibi işlemler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Yapay meralarda zararlı otlarla savaş ve değerlendirilmesini öğrenir | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Mera hakkında genel bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Yapay mera kurulmasında seçilecek olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Yapay mera kurulmasını öğrenir | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 |