Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | TAB5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT |
Amaç |
Belirlenen bir konu hakkında dinleyiciler karşısında sunum yapma becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Seminer konusunun belirlenmesi, literatür taraması, sunum hazırlama ve seminer verme |
Ders Kaynakları |
Güncel bilimsel makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 16 | 48 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunum hazırlama teknikleri ve örnek sunumlar | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Literatür taramayı öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sunum yapma tekniklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |
Literatür taramayı öğrenir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |
Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |
Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |
Sunum yapma tekniklerini öğrenir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |