EN
  • Anasayfa
  • TAB5021 Tahıllarda Kalite ve Islahı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB5021 - Tahıllarda Kalite ve Islahı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tahıllarda Kalite ve Islahı TAB5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren Prof. Dr. Zeki MUT
Amaç

Tahıllarda ürün kalitesini ortaya koymak amacıyla yetiştirme tekniklerinin, kalite parametrelerin ve analiz yöntemlerin tanıtılması

Ders İçeriği

Dünyada ve ülkemizde tahılların ekim alanı, serin ve sıcak iklim arasındaki temel farklılıkların ve benzerliklerin anlatılması, serin iklim tahıllarının çimlenme ve çıkış, kardeşlenme, sapa kalkma, başaklanma ve çiçeklenme, döllenme ve erme dönemleri hakkında genel bilgiler verilmesi, Vejetatif ve generatif gelişme dönemleri yönünden tahıl cinslerinin karşılaştırılması, tahıllarında kalite kriterleri, tanede dönme ve dönmeye etkili faktörler, tahıl cinslerinin adaptasyon özellikleri yönünden karşılaştırlması, tahıllarda ıslah amaçları, ıslah yöntemleri, ıslahta güncel konular

Ders Kaynakları Tosun F ve Sağgöz S. Bitki Islahı. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları, No: 172.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 16 32
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve tanıtım Tartışmalı Ders
2 Tahılların yapısının ve çeşitlerinin tanınması Tartışmalı Ders
2 Tahılların yapısının ve çeşitlerinin tanınması Tartışmalı Ders
4 Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavranması Tartışmalı Ders
5 Analiz metotlarının kavranması Tartışmalı Ders
6 Analiz metotlarının kavranması Tartışmalı Ders
7 Ara sınav-Analiz metotlarının kavranması Tartışmalı Ders
8 Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi Tartışmalı Ders
8 Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi Tartışmalı Ders
10 Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi Tartışmalı Ders
11 Analiz sonuçlarını açıklamak ve yorumlamak Tartışmalı Ders
11 Analiz sonuçlarını açıklamak ve yorumlamak Tartışmalı Ders
14 Standartlar ve mevzuatlar Tartışmalı Ders
14 Standartlar ve mevzuatlar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmes Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Analiz metotlarını öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Analiz sonuçlarını açıklar ve yorumlar, Standartlar ve mevzuatları bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tahılların yapısını ve çeşitlerini tanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmes 5 5 4 5 5 5 5 5 3 3 5 5 4 1 1
Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavrar 5 5 4 5 5 5 5 5 3 3 5 5 4 1 1
Analiz metotlarını öğrenir 5 5 4 5 5 5 5 5 3 3 5 5 4 1 1
Analiz sonuçlarını açıklar ve yorumlar, Standartlar ve mevzuatları bilir 4 5 4 5 5 5 5 5 3 3 5 5 4 1 1
Tahılların yapısını ve çeşitlerini tanır 5 4 4 3 5 4 5 3 3 3 5 3 4 1 1