Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahıllarda Kalite ve Islahı | TAB5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
Amaç |
Tahıllarda ürün kalitesini ortaya koymak amacıyla yetiştirme tekniklerinin, kalite parametrelerin ve analiz yöntemlerin tanıtılması |
Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde tahılların ekim alanı, serin ve sıcak iklim arasındaki temel farklılıkların ve benzerliklerin anlatılması, serin iklim tahıllarının çimlenme ve çıkış, kardeşlenme, sapa kalkma, başaklanma ve çiçeklenme, döllenme ve erme dönemleri hakkında genel bilgiler verilmesi, Vejetatif ve generatif gelişme dönemleri yönünden tahıl cinslerinin karşılaştırılması, tahıllarında kalite kriterleri, tanede dönme ve dönmeye etkili faktörler, tahıl cinslerinin adaptasyon özellikleri yönünden karşılaştırlması, tahıllarda ıslah amaçları, ıslah yöntemleri, ıslahta güncel konular |
Ders Kaynakları |
Tosun F ve Sağgöz S. Bitki Islahı. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları, No: 172.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Tahılların yapısının ve çeşitlerinin tanınması | Tartışmalı Ders |
2 | Tahılların yapısının ve çeşitlerinin tanınması | Tartışmalı Ders |
4 | Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavranması | Tartışmalı Ders |
5 | Analiz metotlarının kavranması | Tartışmalı Ders |
6 | Analiz metotlarının kavranması | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav-Analiz metotlarının kavranması | Tartışmalı Ders |
8 | Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Analiz sonuçlarını açıklamak ve yorumlamak | Tartışmalı Ders |
11 | Analiz sonuçlarını açıklamak ve yorumlamak | Tartışmalı Ders |
14 | Standartlar ve mevzuatlar | Tartışmalı Ders |
14 | Standartlar ve mevzuatlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmes | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Analiz metotlarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Analiz sonuçlarını açıklar ve yorumlar, Standartlar ve mevzuatları bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tahılların yapısını ve çeşitlerini tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tahılın tarladan tüketiciye kadar geçirdiği bütün aşamalardaki kalite kontrol metotlarının belirlenmes | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Tahıl çeşitlerinin botanik ve kimyasal bileşimlerinin kavrar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Analiz metotlarını öğrenir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Analiz sonuçlarını açıklar ve yorumlar, Standartlar ve mevzuatları bilir | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 |
Tahılların yapısını ve çeşitlerini tanır | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 |