Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Denemelerin İstatistiksel Değerlendirilmesi | TAB5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
Amaç |
Tarla verilerinin istatistiğin uygulanması |
Ders İçeriği |
İstatistik ve rakamsal verilerin grafiğe aktarımının yorumlanması |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 16 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 16 | 32 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Ders |
2 | t testi | Tartışmalı Ders |
3 | X2 testi | Tartışmalı Ders |
4 | Basit, kısmi ve çoklu regrasyon testleri | Tartışmalı Ders |
4 | Basit, kısmi ve çoklu regrasyon testleri | Tartışmalı Ders |
6 | Korelasyon testleri | Tartışmalı Ders |
6 | Korelasyon testleri | Tartışmalı Ders |
6 | Korelasyon testleri | Tartışmalı Ders |
9 | Kovaryans, bazı varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
9 | Kovaryans, bazı varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
9 | Kovaryans, bazı varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
12 | Stabilite testleri ve rakamların grafiklerle yorumlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Stabilite testleri ve rakamların grafiklerle yorumlanması | Tartışmalı Ders |
12 | Stabilite testleri ve rakamların grafiklerle yorumlanması | Tartışmalı Ders |
15 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımsal araştırmaların planlanması ve araştırma amacına uygun istatiksel model ve deneme deseninin saptanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarımsal üretimde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin fikir ve çözüm üretebilmek amacıyla araştırma konularının saptanması, uygun hipotezlerin kurulması, test edilmesi ve sonuçların yorumlanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarımsal üretimde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin uygun hipotezlerin kurulması, test edilmesi ve sonuçların yorumlanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarımsal üretim bölgelerine uygun çeşit ve/veya genotiplerin saptanması ve üreticiye önerilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma sonuçlarından elde edilen çıktılarının yorumlayabilme ve yayımlanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımsal araştırmaların planlanması ve araştırma amacına uygun istatiksel model ve deneme deseninin saptanması | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Tarımsal üretimde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin fikir ve çözüm üretebilmek amacıyla araştırma konularının saptanması, uygun hipotezlerin kurulması, test edilmesi ve sonuçların yorumlanması | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Tarımsal üretimde karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin uygun hipotezlerin kurulması, test edilmesi ve sonuçların yorumlanması | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Tarımsal üretim bölgelerine uygun çeşit ve/veya genotiplerin saptanması ve üreticiye önerilmesi | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Araştırma sonuçlarından elde edilen çıktılarının yorumlayabilme ve yayımlanması | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |