Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Bitkileri Analiz Yöntemleri | TAB5024 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarla tarımında verim artırmak |
Ders İçeriği |
Tarla tarımında verimi artırmada labaratuvar analizleri yapılarak sonuçların belirlenmesi ve değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 16 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarla Bitkilerinde verimi artırmak | Ders Laboratuar |
2 | Laboratuar aletleri tanıtımı | Ders Laboratuar |
3 | Kimyasal tanıtımı | Ders Laboratuar |
4 | Çözelti hazırlama | Ders Laboratuar |
4 | Çözelti hazırlama | Ders Laboratuar |
4 | Çözelti hazırlama | Ders Laboratuar |
4 | Çözelti hazırlama | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
8 | Analiz | Ders Laboratuar |
15 | Final | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarla tarımının veriminin sağlıklı ve kaliteli bir şekilde artırılmasını kapsar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler laboratuvar kurallarını öğrenirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler kalite anazlizlerini öğrenirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla tarımının veriminin sağlıklı ve kaliteli bir şekilde artırılmasını kapsar. | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Öğrenciler laboratuvar kurallarını öğrenirler | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 |
Öğrenciler kalite anazlizlerini öğrenirler | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 |