Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Bitkilerinde Stres Fizyolojisi | TAB5026 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Amaç |
Stres şartlarının tarla bitkilerine etkisi hakkında bilgi. |
Ders İçeriği |
Bitki, stres, verim ve kalite |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 6 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 3 | 18 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Stresin anlam ve önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Stresin anlam ve önemi | Tartışmalı Ders |
4 | Stres çeşitleri | Tartışmalı Ders |
4 | Stres çeşitleri | Tartışmalı Ders |
4 | Stres çeşitleri | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
7 | Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Stres fizyolojisinin temel kavramlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyüme ve gelişmesi üzerine etkisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stres koşullarının fotosentez üzerine etkisinin kavranılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Strese karşı bitkilerin geliştirdikleri dayanıklılık mekanizmalarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stres koşullarına dayanıklı bitki çeşitlerinin ıslahında kullanılacak seleksiyon yöntemleri ve seleksiyon kriterlerinin saptanması, uygulamaya aktırılması ve sonuçların yorumlanması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stres fizyolojisinin temel kavramlarının öğrenilmesi | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 |
Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyüme ve gelişmesi üzerine etkisi | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Stres koşullarının fotosentez üzerine etkisinin kavranılması | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Strese karşı bitkilerin geliştirdikleri dayanıklılık mekanizmalarının öğrenilmesi | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Stres koşullarına dayanıklı bitki çeşitlerinin ıslahında kullanılacak seleksiyon yöntemleri ve seleksiyon kriterlerinin saptanması, uygulamaya aktırılması ve sonuçların yorumlanması | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |