Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Vejetasyon Etüt ve Ölçümleri | TAB5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çayır ve meralarımız hakkında bilgi |
Ders İçeriği |
Çayır ve mera, çayır mera ölçüm yöntemleri, kalitatif ve kantitatif karakter |
Ders Kaynakları |
Altın M, Gökkuş A, Koç A. 2011. Çayır ve Mera Yönetimi. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kitabı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Çayır merada botanik kompozisyon | Tartışmalı Ders |
3 | Çayır meraların karakterleri | Tartışmalı Ders |
4 | Mera durumları ve etkili faktörler | Tartışmalı Ders |
7 | Çeşitli bitki formasyonları | Tartışmalı Ders |
7 | Çeşitli bitki formasyonları | Tartışmalı Ders |
7 | Çeşitli bitki formasyonları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav-Çeşitli bitki formasyonları | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
12 | .Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
14 | Kalitatif ve kantitatif karakterleri ve bu karakterlerin ölçülmesinde kullanılan önemli etüd ve ölçme yöntemleri, kuadrat, lup, transekt ve nokta yöntemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çayır ve mera vejetasyonlarında bulunan bitkilerin özelliklerini belirlemede kullanılan yöntemleri öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkilerin vejetasyon süreleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çayır ve meraların karakteristik özelliklerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çayır ve mera vejetasyonlarında bulunan bitkilerin özelliklerini belirlemede kullanılan yöntemleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerin vejetasyon süreleri hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çayır ve meraların karakteristik özelliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |