Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik | ZMH106 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Zeki MUT |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel İstatistik kavramlarını, verilerin nasıl sunulacağını, olasılık kavramını ve dağılışlarını öğrencilere öğretmek; bilimsel karar verebilmeyi istatistiksel yaklaşımla tanıtmak; yapılan denemelerden elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğini ve analiz sonuçlarının nasıl yorumlanacağını öğretmektir |
Ders İçeriği |
İstatistiğe giriş; Temel kavramlar; Verilerin sunulması ve özetlenmesi; Tanımlayıcı istatistikler; Olasılık ve olasılık dağılışları (binom, poisson ve normal); İstatistiksel yorumlama; Hipotez testleri; Değişkenler arasındaki ilişkiler (regresyon ve korelasyon analizi), Sayımla elde edilen verilerin analizi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğe giriş; Temel kavramlar; Verilerin sunulması ve özetlenmesi (frekans tablosu). | |
2 | Tanımlayıcı istatistikler (yer ve dağılış ölçüleri). | |
3 | Olasılık Teorisi | |
4 | Şans değişkenleri ve olasılık dağılışları. | |
5 | Kesikli dağılışlar (Binom ve Poisson dağılışları). | |
6 | Sürekli dağılışlar (Normal dağılış). | |
7 | İstatistiksel yorumlama, Nokta ve aralık tahminlemesi (populasyon ortalaması, populasyon oranı ve populasyon varyansı için nokta ve aralık tahminlemesi). | |
8 | Ara sınav-Hipotez testi, I. ve II. Tip hata olasılıkları, testin gücü. | |
9 | Büyük örnek testleri (z testi); Populasyon ortalaması ve iki ortalamanın karşılaştırılması için hipotez testleri | |
10 | Küçük örnek testleri (t testi). | |
11 | Bağımlı ve bağımsız örneklerde iki ortalamanın karşılaştırılması için hipotez testleri. | |
12 | Populasyon varyansı için hipotez testi (F testi), iki varyansın karşılaştırılması için hipotez testi (khi-kare testi). | |
13 | Değişkenler arası ilişkiler; Regresyon ve korelasyon analizi | |
14 | Sayımla elde edilen verilerin analizi (Khi-kare) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir araştırma veya deney tasarlama becerisi edinme | |||
Hipotez oluşturabilme ve onu test edebilme yeteneği kazanır | |||
Denemelerden elde edilen verileri analiz edebilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi | |||
Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi | |||
İstatistiksel bir bakış açısı oluşur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir araştırma veya deney tasarlama becerisi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hipotez oluşturabilme ve onu test edebilme yeteneği kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denemelerden elde edilen verileri analiz edebilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistiksel bir bakış açısı oluşur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |