Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dinamik | BSM202 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Amaç |
Dinamik problemleri basit ve mantıklı bir biçimde analiz edebilecek yeteneği kazandırmak ve çözüm için temel dinamik prensipleri Newton yasaları çerçevesinde uygulayabilmek |
Ders İçeriği |
Sürtünmesiz ve sürtünmeli yüzeylerde doğrusal hareket, sürtünme kuvveti, eğik düzlemde ivmeli hareket, serbest düşme, hız-zaman, yol-zaman ve ivme-zaman grafikleri, limit hız kavramı, atışlar, hareket kavramı ve çeşitleri, maddesel noktanın doğrusal hareketi, bir boyutlu ivmeli hareket, yatayda ve düşeyde çembersel hareket, ortak eksenli ve farklı eksenli mekanizmalar, çembersel harekette ivme, merkezcil ivme ve merkezcil kuvvet kavramları, çembersel kuvvetin uygulama alanları (yatay viraj, eğimli viraj, konik sarkaç ve dik silindir) |
Ders Kaynakları |
Beer, Johnson, Cornwell, 2014. Mühendisler için Vektör, Mekaniği: Dinamik, Literatür Yayıncılık, 846 s, ISBN: 9789750406652
Hibbeler RC, 2022. Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Literatür Yayıncılık, 790 s, ISBN: 9789750409110 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dinamiğe giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Parçacık kinematiği | Problem Çözme |
3 | Parçacık kinematiği | Problem Çözme |
4 | Parçacık kinetiği | Problem Çözme |
4 | Parçacık kinetiği | Problem Çözme |
6 | İş ve Enerji | Problem Çözme |
7 | Momentum | Problem Çözme |
8 | Parçacık sistemler | Problem Çözme |
9 | Rijit Cisim Kinematiği | Problem Çözme |
9 | Rijit Cisim Kinematiği | Problem Çözme |
11 | Rijit Cisim Kinetiği | Problem Çözme |
13 | Rijit Cisim Kinetiği | Problem Çözme |
13 | Rijit Cisim Kinetiği | Problem Çözme |
13 | Rijit Cisim Kinetiği | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |