EN
  • Anasayfa
  • BSM202 Dinamik (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BSM202 - Dinamik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinamik BSM202 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Amaç

Dinamik problemleri basit ve mantıklı bir biçimde analiz edebilecek yeteneği kazandırmak ve çözüm için temel dinamik prensipleri Newton yasaları çerçevesinde uygulayabilmek

Ders İçeriği

Sürtünmesiz ve sürtünmeli yüzeylerde doğrusal hareket, sürtünme kuvveti, eğik düzlemde ivmeli hareket, serbest düşme, hız-zaman, yol-zaman ve ivme-zaman grafikleri, limit hız kavramı, atışlar, hareket kavramı ve çeşitleri, maddesel noktanın doğrusal hareketi, bir boyutlu ivmeli hareket, yatayda ve düşeyde çembersel hareket, ortak eksenli ve farklı eksenli mekanizmalar, çembersel harekette ivme, merkezcil ivme ve merkezcil kuvvet kavramları, çembersel kuvvetin uygulama alanları (yatay viraj, eğimli viraj, konik sarkaç ve dik silindir)

Ders Kaynakları Beer, Johnson, Cornwell, 2014. Mühendisler için Vektör, Mekaniği: Dinamik, Literatür Yayıncılık, 846 s, ISBN: 9789750406652
Hibbeler RC, 2022. Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Literatür Yayıncılık, 790 s, ISBN: 9789750409110
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dinamiğe giriş Tartışmalı Ders
2 Parçacık kinematiği Problem Çözme
3 Parçacık kinematiği Problem Çözme
4 Parçacık kinetiği Problem Çözme
4 Parçacık kinetiği Problem Çözme
6 İş ve Enerji Problem Çözme
7 Momentum Problem Çözme
8 Parçacık sistemler Problem Çözme
9 Rijit Cisim Kinematiği Problem Çözme
9 Rijit Cisim Kinematiği Problem Çözme
11 Rijit Cisim Kinetiği Problem Çözme
13 Rijit Cisim Kinetiği Problem Çözme
13 Rijit Cisim Kinetiği Problem Çözme
13 Rijit Cisim Kinetiği Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi - - - - - - - - - - -
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi - - - - - - - - - - -
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi - - - - - - - - - - -
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi - - - - - - - - - - -
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -