Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulama Mühendisliğinin Temel İlkeleri | BSM305 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Amaç |
Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirebilmek için gerekli olan temel konular (toprak-bitki-su ilişkileri, sulama suyu ihtiyacı, sulama yöntemleri ana başlıkları altında) hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak ve sulama sistemlerinin tasarımına hazırlamaktır. |
Ders İçeriği |
Toprak-bitki-su ilişkisini kavrayabilmek. Her sulamada uygulanacak suluma suyunu hesaplayabilmek. |
Ders Kaynakları |
1.Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım, O., 2012. Sulama. Anakara Üniv. Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1592, Ders Kitabı: 544, Ankara, s: 291.
2.Israelsen, O. W., Hansen, W.E., 1962. Irrigation Princeples and Practices. Utah State University, Logan, Utah.
3.James, L.G., 1988. Principles of Farm Irrigation System Design. John Wiley & Sons, Inc., New York, USA.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi ve sulama sistemi kavramları | Ders |
2 | Sulama sistemlerinin işletilmesi yöntemleri | Ders |
3 | Toprak-bitki-su ilişkileri | Ders |
3 | Toprak-bitki-su ilişkileri | Ders |
3 | Toprak-bitki-su ilişkileri | Ders |
6 | Sulama suyu ihtiyacı; bitki su tüketimi, bitki katsayısı | Ders |
7 | Sulama randımanı, etkili yağış, her sulamada uygulanacak sulama suyu miktarı, sulama aralığı, sistem kapasitesi | Ders |
8 | Ara sınav (Sulama zamanının planlanması) | Ders |
9 | Sulama zamanının planlanması | Ders |
10 | Örnek soru çözümleri | Ders |
10 | Örnek soru çözümleri | Ders |
12 | Sulama yöntemlerinin seçilmesinde etkili olan etmenler | Ders |
13 | Yüzey sulama yöntemlerine genel bakış | Ders |
14 | Basınçlı sulama yöntemlerine genel bakış | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sulama yönünden toprak-bitki-su ilişkilerini açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için sulamaya ilişkin temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki su tüketiminin hesabı ve sulama programlama konusunda beceri sahibi olabilme; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sulama yönünden toprak-bitki-su ilişkilerini açıklayabilme; | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Yüzey ve basınçlı sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için sulamaya ilişkin temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme; | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 |
Bitki su tüketiminin hesabı ve sulama programlama konusunda beceri sahibi olabilme; | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |