Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal İnşaat | BSM308 | 6 | 3 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarım işletmelerinde bitkisel ve hayvansal üretimde kullanılan her türlü yapı ve tesislerin analiz ve projelenmesinde gerekli temel ilke ve kavramların verilmesi |
Ders İçeriği |
Yapı kavramı, Yapı elemanları, Zeminler, Temeller, Duvarlar, Kolon ve Kirişler, Döşemeler, Çatı sistemleri, Ahşap yapı elemanlarının projelenmesi, Çelik yapı elemanlarını projelenmesi, Hiperstatik yapı sistemleri, Çatı sistemlerinin projelenmesi, Yapı projeleri, Metraj ve keşif |
Ders Kaynakları |
Olgun M. 2013. Tarımsal İnşaat. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1612, Ders Kitabı: 564, 483 s., Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 37 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | Ders |
2 | İnşaat yeri seçimi | Ders |
3 | Hayvansal-Bitkisel üretim yapıları | Ders |
3 | Hayvansal-Bitkisel üretim yapıları | Ders |
3 | Hayvansal-Bitkisel üretim yapıları | Ders |
6 | Yapı Malzemesi | Ders |
7 | Yapılara Gelen Yükler | Ders |
7 | Yapılara Gelen Yükler | Ders |
9 | Vize | Ders |
10 | Kiriş ve Kolon | Ders |
10 | Kiriş ve Kolon | Ders |
12 | Yapı Elemanları | Ders |
13 | Metraj ve Keşif | Ders |
13 | Metraj ve Keşif | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler; inşaat mühendisliğinin, tarım alanına uygulanmasını öğrenmiş olacaktır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler; inşaat mühendisliğinin, tarım alanına uygulanmasını öğrenmiş olacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |