Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Depolama Yapılarının Tasarımı | BSM318 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarımsal işletmelerdeki bitkisel, hayvansal üretim yapıları ile hangarlar ve ürün depolama yapılarında optimum çevre koşullarının oluşturulması, planlama ve projeleme ile ilgili bilgilerin verilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Kırsal yerleşimler, Tarımsal İşletmelerde işletme avlusunun planlanması, Tarımsal yapılarda çevre koşulları ve psikrometrik diyagramın uygulamaları, Konutların planlanması, Hayvansal üretim yapılarının planlanması, Bitkisel üretim yapılarının planlanması, Ürün depolama ve muhafaza yapılarının planlanması, Tarımsal yapıların projelerinin hazırlanmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Doğan, H., 2002. Havalandırma ve İklimlendirme Esasları. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
2 Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafaza ve Pazarlaması. E.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları, No: 494, İzmir.
3
TSE, 1978. TS 2995: Meyve ve Sebzeler-Soğuk Hava Depolarındaki Fiziksel Koşullar, Tarifler ve Ölçme. Türk Standartlar
Enstitüsü (TSE), Ankara.
4 TSE, 1995. TS 9048: Soğuk Hava Depoları-Genel Kurallar. Türk Standartlar Enstitüsü (TSE), Ankara.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kırsal yerleşimler | Ders |
2 | Tarımsal işletmelerde işletme merkezinin planlanması | Ders |
3 | İşletme avlusunda binaların düzenlenmesi ve planlarının geliştirilmesi | Ders |
4 | Tarımsal yapılarda çevre koşulları ve temel kavramlar | Ders |
5 | Bitkisel ve hayvansal üretimde depo gereksinimleri | Ders |
6 | Depoların planlama kriterleri | Ders |
7 | Depolamada ürün-çevre ilişkileri ve ürünlerin depolama istekleri | Ders |
8 | Depo tipleri ve yapısal özellikleri, Depolarda istifleme şekilleri ve istif düzenlerinin planlanmas | Ders |
9 | Depoların pazarlama istekleri, taşıma koşulları ve zemin yapısına göre konumlandırılması | Ders |
9 | Soğuk depolarda yapı sisteminin planlanması | Ders |
10 | Soğuk gereksiniminin ve soğutma sisteminin belirlenmesi | Ders |
11 | Depoların inşaat ve işletim masraflarının hesaplanması | Ders |
12 | Dünyadaki ve ülkemizdeki depolama olanaklarının genel bir değerlendirmesi | Ders |
12 | Dünyadaki ve ülkemizdeki depolama olanaklarının genel bir değerlendirmesi | Ders |
14 | Proje ödev teslimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Planlamada yapı-bitki-çevre arasındaki ilişkileri kurabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Planlamada temel mühendislik bilgilerini kullanabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Planlama için farklı disiplinlerle işbirliği yaparak gerekli verilere ulaşabilme ve değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İstenilen amaç ve koşullara uygun depo planlarını geliştirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Depoları analiz edebilme ve sorunların çözümü için yeni bilimsel yaklaşımlar geliştirebilme ve uygulayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Planlamada yapı-bitki-çevre arasındaki ilişkileri kurabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlamada temel mühendislik bilgilerini kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlama için farklı disiplinlerle işbirliği yaparak gerekli verilere ulaşabilme ve değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstenilen amaç ve koşullara uygun depo planlarını geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Depoları analiz edebilme ve sorunların çözümü için yeni bilimsel yaklaşımlar geliştirebilme ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |