EN
  • Anasayfa
  • BSM413 Makine Elemanları (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM413 - Makine Elemanları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makine Elemanları BSM413 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Amaç

Makine elemanlarının değişik kullanım alanlarını gösterip bunların hesaplanması ve uygun makine tasarımı yapabilme yeteneği kazandırmak

Ders İçeriği

Makine elemanlarında mukavemet hesabı, Lehim, Perçin,Yapıştırma ve Kaynak bağlantıları, Cıvata Bağlantıları, Perçinler ve Pernolar, Mil göbek Bağlantıları, Yaylar, Akslar ve Miller

Ders Kaynakları Makine Elemanları M.AKKURT İTÜ İSTANBUL
Mechanical Eng. Design J. E. Shigley
Shigley's Mechanical Engineering Design, R. G. Budynas, J. K. Nisbett, Mc Graw Hill Press.
Makine Elemanları, Cilt-1, A. Bozacı, Çağlayan Kitapevi.
Makine Elemanları ve Konstrüksiyon. Örnekleri F.Babalık ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Bursa
Machine Design, R. L. Norton
Makine Elemanları M.AKKURT İTÜ İSTANBUL
Mechanical Eng. Design J. E. Shigley
Shigley's Mechanical Engineering Design, R. G. Budynas, J. K. Nisbett, Mc Graw Hill Press.
Makine Elemanları, Cilt-1, A. Bozacı, Çağlayan Kitapevi.
Makine Elemanları ve Konstrüksiyon. Örnekleri F.Babalık ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Bursa
Machine Design, R. L. Norton
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 15
Kısa Sınav 2 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 3 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Makine Mühendisliği Tasarımına Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Mekaniğin Temelleri Ders Tartışmalı Ders
3 Gerilme ve Gerinim Kavramları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Eşdeğer Gerilme ve Dinamik Yükleme Ders Tartışmalı Ders
5 Miller ve Akslar Ders Tartışmalı Ders
6 Millerde Boyut ve Emniyet Hesabı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Mil-Göbek Bağlantıları Ders Tartışmalı Ders
8 Problem Çözümü Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Civatalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Civatalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Kaynak, Perçin, Yapıştırma Ders Tartışmalı Ders
12 Mekanik Yaylar Ders Tartışmalı Ders
13 Problem Çözme Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Bilgisayar Destekli Makine Mühendisliği Tasarımı Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Makine elemanlarının emniyet hesaplamalarını yapar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Makine tasarım mantığını kurar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart makine elemanlarının seçimini yapar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Teorik bilgilerini uygulama becerisi kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Makine elemanlarının emniyet hesaplamalarını yapar - 5 - - - - - - - - - - -
Makine tasarım mantığını kurar 4 - - - - - - - 3 - - - -
Standart makine elemanlarının seçimini yapar - - - - - 2 2 - - - - - -
Teorik bilgilerini uygulama becerisi kazanır - - 3 - - - - - - - - - -