EN
  • Anasayfa
  • BSM417 Bitki Koruma Makineleri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM417 - Bitki Koruma Makineleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Koruma Makineleri BSM417 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Amaç

Kimyasal mücadelede kullanılan ilaç uygulama yöntemlerini, ilaç formülasyonlarını, hedef yüzeye bağlı olarak damla tutunmasında etkili faktörleri, ilaç sürüklenmesine etkili faktörleri, sıvı parçalama yöntemlerini, bitki koruma makinalarının seçimi, işletilmesi ve bakımını öğretmek

Ders İçeriği

Hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kimyasal mücadele yöntemi, pestisit formulasyon biçimleri, hedef yüzeyler ve özellikleri, püskürtme damlaları, hidrolik memeler, elde ve sırtta çalıştırılan hidrolik pülverizatörler, traktörle çalıştırılan tarla ve bahçe pülverizatörleri, hava akımlı tarla ve bahçe pülverizatörleri, kontrollü damla uygulama tekniği (CDA), Elektrostatik püskürtme, ilaç sürüklenmesi, tohum ve alan ilaçlaması, dumanlama, sulama suyu ile kimyasal uygulama, fumigasyon ve diğer teknikler, kalibrasyon ve bakım

Ders Kaynakları G. A. Matthews, 2000. Pesticide Application Methods. ISBN: 9780470760130, Blackwell Science Ltd. doi: 10.1002/9780470760130
E. Dursun, İ Çilingir, 2010. Bitki Koruma Makinaları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 2 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 14 1 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi Ders
2 Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri Ders
3 Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, ilaç normu damla çapı ilişkisi, kaplama oranı Ders
4 Pülverizasyon karakteristikleri Ders
5 Değme açıları, kaplama oranı ilişkileri, damla oluşumu, taşınması ve sürüklenme Ders
6 Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları Ders
7 Pülverizatörlerde kullanılan pompalar Ders
8 Pülverizatörlerde verdi ayar sistemleri, depolar, püskürtma askı sistemleri, depo doldurma sistemleri, pülverizatörlede kullanılan memeler Ders
9 Pülverizasyon için gerekli enerji hesabı Ders
10 Basınç enerjisi ile çalışan memeler Ders
11 Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektrostatik yükle yüklenmesi Ders
12 Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları Ders
13 Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu, dumanlama Ders
14 Tarımsal kimyasalların yağmurlama sulama sistemleri ile uygulanması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Püskürtme sıvısı fiziksel özellliklerinin damla oluşumu ve ilaç tutunmasına etkisini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir - - - - - 2 - - - - - - -
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir - - - - - - - - - - 2 - -
Püskürtme sıvısı fiziksel özellliklerinin damla oluşumu ve ilaç tutunmasına etkisini öğrenir - - - 2 - - - - - - - - -
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir - - 3 - - - - - - - - - -
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar 2 4 - - - - - - - - - - -