Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Koruma Makineleri | BSM417 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Amaç |
Kimyasal mücadelede kullanılan ilaç uygulama yöntemlerini, ilaç formülasyonlarını, hedef yüzeye bağlı olarak damla tutunmasında etkili faktörleri, ilaç sürüklenmesine etkili faktörleri, sıvı parçalama yöntemlerini, bitki koruma makinalarının seçimi, işletilmesi ve bakımını öğretmek |
Ders İçeriği |
Hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kimyasal mücadele yöntemi, pestisit formulasyon biçimleri, hedef yüzeyler ve özellikleri, püskürtme damlaları, hidrolik memeler, elde ve sırtta çalıştırılan hidrolik pülverizatörler, traktörle çalıştırılan tarla ve bahçe pülverizatörleri, hava akımlı tarla ve bahçe pülverizatörleri, kontrollü damla uygulama tekniği (CDA), Elektrostatik püskürtme, ilaç sürüklenmesi, tohum ve alan ilaçlaması, dumanlama, sulama suyu ile kimyasal uygulama, fumigasyon ve diğer teknikler, kalibrasyon ve bakım |
Ders Kaynakları |
G. A. Matthews, 2000. Pesticide Application Methods. ISBN: 9780470760130, Blackwell Science Ltd. doi: 10.1002/9780470760130
E. Dursun, İ Çilingir, 2010. Bitki Koruma Makinaları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi | Ders |
2 | Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri | Ders |
3 | Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, ilaç normu damla çapı ilişkisi, kaplama oranı | Ders |
4 | Pülverizasyon karakteristikleri | Ders |
5 | Değme açıları, kaplama oranı ilişkileri, damla oluşumu, taşınması ve sürüklenme | Ders |
6 | Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları | Ders |
7 | Pülverizatörlerde kullanılan pompalar | Ders |
8 | Pülverizatörlerde verdi ayar sistemleri, depolar, püskürtma askı sistemleri, depo doldurma sistemleri, pülverizatörlede kullanılan memeler | Ders |
9 | Pülverizasyon için gerekli enerji hesabı | Ders |
10 | Basınç enerjisi ile çalışan memeler | Ders |
11 | Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektrostatik yükle yüklenmesi | Ders |
12 | Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları | Ders |
13 | Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu, dumanlama | Ders |
14 | Tarımsal kimyasalların yağmurlama sulama sistemleri ile uygulanması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Püskürtme sıvısı fiziksel özellliklerinin damla oluşumu ve ilaç tutunmasına etkisini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - |
Püskürtme sıvısı fiziksel özellliklerinin damla oluşumu ve ilaç tutunmasına etkisini öğrenir | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar | 2 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |