Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyogüvenlik ve Hijyen | BYT6002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Alper Kürşat DEMİRKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Hijyen ve biyogüvenlik kuralları, Biyogüvenlik protokolleri ve seviyeleri, biyoteknolojik risk değerlendirme ve risk yönetimi hakkında bilgi verilmesi, biyolojik tehlikeler ve koruyucu önlemlerin alınması, biyoteknolojik ürünlerin çevre ve insan sağlığı üzerinde güvenli kullanımının sağlanması, biyogüvenlik yasaları, hijyen ve sanitasyon, hijyenik tasarım, temizlik ve sanitasyon bileşikleri. İnsan sağlığını tehdit eden mikroorganizmaları bulundukları ortamdan uzaklaştırılması, sağlıklı ortamın korunması hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Biyoetik ve biyogüvenliğin önemi ve anımı, biyogüvenlik ve hastalıklardan korunma, dezenfeksiyon ve dezenfektanlar ve uygulamaları, biyogüvenlik sorunları, uygulamaları, laboratuvarda biyogüvenlik kuralları, atık yönetimi, biyoetik ve biyogüvenlikte ulusal ve uluslar arası düzenlemeler, |
Ders Kaynakları |
1) Topal Ş. Biyogüvenlik ve Biyoteknoloji, 2006.
2) Erol İ. Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, Ankara, 2007
1) Reynolds M, Salerno JG. Laboratory Biosecurity Handbook- CRC Press; 1 edition, 2007 2) Krishna S, Bioethics and Biosafety in Biotechnology, New Age International (P) Ltd. Publishers, New Delphi, 2007. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyogüvenliğe giriş ve hijyen sanitasyon tanımları | |
2 | Laboratuvar çalışmalarında biyogüvenlik ve biyogüvenlik seviyeleriı | Ders |
3 | Laboratuvar temizliği, dezenfeksiyon ve dekontaminasyon Prensipleri | |
4 | Risk tanımı, risk analizi, risk Değerlendirilmesi, risk Yönetimi ve Risk İletişimi | |
5 | Modern biyoteknoloji uygulamalarının insan sağlığı üzerine etkileri | |
6 | Biyogüvenlikten sorumlu olan kişi ve kuruluşlar ve sorumlulukları | |
7 | Uluslararası biyogüvenlik protokolü ve farklı ülkelerdeki düzenleyici kurallar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyogüvenlik ve biyoterörizm | |
10 | Gıda güvenliği hijyen ve sanitasyon uygulama prensipleri | |
11 | Halk sağlığı ve güvenliği | |
12 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar | |
13 | Güvenli mikrobiyoloji laboratuvarı tasarımı ve uygulanması | |
14 | Biyoetik ve biyogüvenlikte son gelişmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1) Hijyen, sanitasyon ve biyogüvenlik ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
2) Laboratuvar çalışmalarında biyogüvenlik seviyeleri, hijyen ve sanitasyon hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
3) Biyorisk analizi ve değerlendirmesini Biyogüvenlik ile ilgili protokolleri ve sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
1) Hijyen, sanitasyon ve biyogüvenlik ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma |
2) Laboratuvar çalışmalarında biyogüvenlik seviyeleri, hijyen ve sanitasyon hakkında bilgi sahibi olma |
3) Biyorisk analizi ve değerlendirmesini Biyogüvenlik ile ilgili protokolleri ve sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olma |