Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gen Terapisi ve Transgenik | BYT6014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Onur EROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. İsmail POYRAZ |
Amaç |
Gen Terapisinin ve yöntemlerinin neler olduğunu anlamak ve transgenik canlılarının özelliklerini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Transgen ve hayvan klonlanması, biyoteknoloji, tarım ve ilaç endüstrisinde transgenlerin kullanımı, temel gen terapi teknikleri, viral vektörler ve viroterapi, sinir ve bağışıklık sistemi bozukluklarında gen terapisi ve örnek durumlar, kanserin gen terapisi ve bazı problemler, insan klonlanması ve etik sorunlar. |
Ders Kaynakları |
Anthony J.F. Griffiths v.d., An Introduction to Genetic Analysis, 7th ed.,
W. H. Freeman and Company
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 21 | 1 | 21 |
Final | Final | 23 | 1 | 23 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve sunum konularının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Rekombinant DNA teknolojisi | Tartışmalı Ders |
3 | Transgen ve biyoteknolojide kullanım alanları | Tartışmalı Ders |
4 | Hayvanlarda gen klonlama | Tartışmalı Ders |
5 | Bitkilerde gen klonlama | Tartışmalı Ders |
6 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar I | Tartışmalı Ders |
7 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar I I | Tartışmalı Ders |
8 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar: Tartışma | Tartışmalı Ders |
9 | Kanserde terapi | Tartışmalı Ders |
10 | Gen terapisi ve uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders |
11 | Gen terapisi etiği: Tartışma | Tartışmalı Ders |
12 | Sunum | Seminer |
12 | Sunum | Seminer |
12 | Sunum | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstenen gereksinimleri/ürünleri karşılayacak biçimde biyolojik bir sistemi, işlemi ya da süreci tasarlama becerisi. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
İstenen gereksinimleri/ürünleri karşılayacak biçimde biyolojik bir sistemi, işlemi ya da süreci tasarlama becerisi. |