Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Madencilikte Biyoteknoloji | BYT6021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
1.Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi birikimi sağlamaktır. 2.Bio-madencilik uygulamaları hakkında bilgi sağlamak. 3.Liç ve çöktürme kinetiği hakkında bilgi sağlamak. 4.Katı/sıvı ayrımı ve adsorbsiyon, filtreleme ve mebran proses yöntemleri hakkında bilgi sağlamak. |
Ders İçeriği |
Biyoteknoloji giriş, mikrobiyoloji, kütle transferi, liç, çöktürme, katı/sıvı ayırımı, adsorpsiyon, özütleme, filtreleme, membran prosesleri, |
Ders Kaynakları |
1.Biomining, D.E. Rawlings, Springer, 2007.
2.Biochemical engineering and biotechnology, G. Najafpour, Elsevier, 2006. 3. Principles of bioseparations engineering, R. Ghosh, World Scientific, 2006. 4.Bioteshnology, J.E. Smith, Cambridge Press, 2004. Konu ile ilgili güncel makaleler (SCI) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin Madencilikte Önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Biyolojik malzeme özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kütle transferi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Çöktürme, katı/sıvı ayırımı, adsorpsiyon, extraction, filtratipon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Membran prosesler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler, ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Madencilikte mantar bazlı biyoliç prosesleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Madencilikte mantar bazlı biyoliç prosesleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Örnek uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Örnek uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Örnek uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Örnek uygulamalar, FİNAL | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç proses akım şemalarını hazırlayabilme, hesaplama ve çizim kabiliyeti kazandırılacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bio-madencilik proses akım şemalardaki temel operasyonların ve reaktörlerin tipinin, sayısının ve hatta sırasını değişebileceğini kavrayacak; proses akım şemalarında kullanılan özel notasyonu öğrenecek; | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Madencilikte bakteri mantar bazlı biyoliç uygulamalarının nasıl yapıldığı ve yorumlandığını analiz eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç proses akım şemalarını hazırlayabilme, hesaplama ve çizim kabiliyeti kazandırılacaktır. |
Bio-madencilik proses akım şemalardaki temel operasyonların ve reaktörlerin tipinin, sayısının ve hatta sırasını değişebileceğini kavrayacak; proses akım şemalarında kullanılan özel notasyonu öğrenecek; |
Madencilikte bakteri mantar bazlı biyoliç uygulamalarının nasıl yapıldığı ve yorumlandığını analiz eder. |