EN
  • Anasayfa
  • BYT6021 Madencilikte Biyoteknoloji (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT6021 - Madencilikte Biyoteknoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Madencilikte Biyoteknoloji BYT6021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ
Ders Veren
Amaç

1.Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi birikimi sağlamaktır. 2.Bio-madencilik uygulamaları hakkında bilgi sağlamak. 3.Liç ve çöktürme kinetiği hakkında bilgi sağlamak. 4.Katı/sıvı ayrımı ve adsorbsiyon, filtreleme ve mebran proses yöntemleri hakkında bilgi sağlamak.

Ders İçeriği

Biyoteknoloji giriş, mikrobiyoloji, kütle transferi, liç, çöktürme, katı/sıvı ayırımı, adsorpsiyon, özütleme, filtreleme, membran prosesleri,

Ders Kaynakları 1.Biomining, D.E. Rawlings, Springer, 2007.
2.Biochemical engineering and biotechnology, G. Najafpour, Elsevier, 2006.
3. Principles of bioseparations engineering, R. Ghosh, World Scientific, 2006.
4.Bioteshnology, J.E. Smith, Cambridge Press, 2004.
Konu ile ilgili güncel makaleler (SCI)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 190
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknolojinin Madencilikte Önemi Tartışmalı Ders
2 Biyolojik malzeme özellikleri Ders Tartışmalı Ders
3 Kütle transferi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Çöktürme, katı/sıvı ayırımı, adsorpsiyon, extraction, filtratipon Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 Membran prosesler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Madencilikte Bakteri bazlı biyoliç prosesler, ARA SINAV Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Madencilikte mantar bazlı biyoliç prosesleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Madencilikte mantar bazlı biyoliç prosesleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Örnek uygulamalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Örnek uygulamalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Örnek uygulamalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Örnek uygulamalar, FİNAL Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç proses akım şemalarını hazırlayabilme, hesaplama ve çizim kabiliyeti kazandırılacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bio-madencilik proses akım şemalardaki temel operasyonların ve reaktörlerin tipinin, sayısının ve hatta sırasını değişebileceğini kavrayacak; proses akım şemalarında kullanılan özel notasyonu öğrenecek; Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Madencilikte bakteri mantar bazlı biyoliç uygulamalarının nasıl yapıldığı ve yorumlandığını analiz eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Doktora seviyesindeki öğrencilere biyoliç proses akım şemalarını hazırlayabilme, hesaplama ve çizim kabiliyeti kazandırılacaktır.
Bio-madencilik proses akım şemalardaki temel operasyonların ve reaktörlerin tipinin, sayısının ve hatta sırasını değişebileceğini kavrayacak; proses akım şemalarında kullanılan özel notasyonu öğrenecek;
Madencilikte bakteri mantar bazlı biyoliç uygulamalarının nasıl yapıldığı ve yorumlandığını analiz eder.