Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maya ve Küf Mantarlarının Endüstriyel Biyoteknolojisi | BYT6022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Amaç |
Bu ders endüstriyel biyoteknolojinin önemli araçlarından olan maya ve küf mantarı hücrelerininin genetik ve metabolik özellikleri ile biyoteknolojik üretim süreçlerindeki kullanımlarını konu almaktadır. Bu dersin amacı; geleneksel biyoteknolojik üretim yöntemlerinin yanı sıra, günümüzde kullanılmaya başlanan sistem biyolojisi/biyoteknolojisi temelli yaklaşımları kullanılarak geliştirilen süreçleri tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğinde; Maya ve küf mantarların morfolojisi, ekolojisi, çoğalması, biyoteknolojide kullanım alanları yer almaktadır. Maya ve küf mantarları kullanılarak Primer ve sekonder metabolit üretimi, fermentasyon süreçleri, fungal endüstriyel enzim üretimi, rekombinant heterolog protein üretimi teorik olarak öğretilmektedir. Sistem biyolojisi yaklaşımı ile modern endüstriyel biyoteknolojik süreçlerin ve fabrika hücrelerin geliştirilmesine yönelik bilgi birikimlerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
A. N. Yadav et al. (eds.), Recent Advancement in White Biotechnology Through Fungi, Fungal Biology, https://doi.org/10.1007/978-3-030-14846-1_1 Springer Nature Switzerland AG (2019=
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Endüstriyel biyoteknolojide kullanılan mikroorganizmalardan istenilen özellikler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Mayaların ekolojisi ve morfolojisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Mayaların taksonomisi ve teknolojik olarak sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Mayaların hücre yapısı ve çoğalması, maya hücresinin bileşimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Mayanın beslenmesi ve maya faaliyetine etki eden faktörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Endüstriyel biyoteknolojide kullanılan önemli maya türleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Küf mantarlarının ekolojisi ve morfolojisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Küf mantarlarının hücre yapısı ve çoğalması, hücre bileşimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Küf mantarlarının beslenmesi ve küf mantarlarının faaliyetine etki eden faktörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Endüstriyel biyoteknolojide kullanılan önemli küf mantarı türleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Endüstriyel biyoteknoloji uygulamalarında üretilen maya ve küf mantarı ürünleri (gıda biyoteknolojisi) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Endüstriyel biyoteknoloji uygulamalarında üretilen maya ve küf mantarı ürünleri (sağlık biyoteknolojisi) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Endüstriyel biyoteknoloji uygulamalarında üretilen maya ve küf mantarı ürünleri (çevre biyoteknolojisi) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maya ve küf mantarlarından eledilen fermente ürünlerin üretim teknolojileri hakkında bilgi edinmek | |||
Maya ve küf mantarlarının biyoremediasyonda kullanımı hakkında bilgi edinmek | |||
Maya ve küf mantarlarının endüstriyel biyoktenolojide kullanımları hakkında bilgi edinmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Maya ve küf mantarlarından eledilen fermente ürünlerin üretim teknolojileri hakkında bilgi edinmek |
Maya ve küf mantarlarının biyoremediasyonda kullanımı hakkında bilgi edinmek |
Maya ve küf mantarlarının endüstriyel biyoktenolojide kullanımları hakkında bilgi edinmek |