EN
  • Anasayfa
  • BYT6029 Ökaryotik Gen Düzenlenmesi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
BYT6029 - Ökaryotik Gen Düzenlenmesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ökaryotik Gen Düzenlenmesi BYT6029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOTEKNOLOJİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Onur EROĞLU
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı ökaryotik hücrelerin gen anlatımını düzenleme mekanizmalarını göstermektir

Ders İçeriği

Giriş, transkripsiyonel kontrolü araştırma yöntemleri yöntemleri, ökaryotik transkripsiyonel kontrol, ökaryotik promotor yapısı ve temel başlangıç kompleksinin oluşumu, ökaryotlarda transkripsiyonun aktivasyon ve represyon mekanizmaları, transkripsiyon faktörlerinin modulasyonu (fosforilasyon, de novo sentez,lokalizasyon), transkripsiyon sonrası kontrol: alternatif RNA bölünmesi, RNA taşınması ve stabilitesinin düzenlenmesi, translasyonda düzenleme, kromatin yapısı değişimleriyle transkripsiyonun kontrolü, gen anlatımının kontrolünde genom sonrası çalışmalar, gen anlatımının kontrolünün dokuya özgü anlatım,gelişme, çevresel streslere uyum ve kanser gibi hastalıklar bakımından önemi.

Ders Kaynakları Molecular Biology of the Cell Fifth Edition
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 6 60
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 6 60
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 6 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 10 6 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 388
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 15,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gen Denetimine Genel Bakış Tartışmalı Ders
2 Gen Düzenleyici Proteinlerdeki DNA Bağlayan Motiflerin irdelenmesi Tartışmalı Ders
3 Genetik Anahtarları inceleme Tartışmalı Ders
4 Moleküler Genetik Mekanizmaların incelenmesi Tartışmalı Ders
5 Günlük Saatlerin Gen Düzenlenmesindeki Rollerinin incelenmesi Tartışmalı Ders
6 Gen Düzenleyici Proteinin İfade Edilmesi Tartışmalı Ders
7 DNA Metillenme analizi Tartışmalı Ders
8 Alternatif RNA Kırpılmasının incelenmesi Tartışmalı Ders
9 RNA Düzeltme İşleminin incelenmesi Tartışmalı Ders
10 Çekirdekten RNA Taşınması modelinin araştırılması Tartışmalı Ders
11 Gen ifadesinin incelenmesi Tartışmalı Ders
12 RNA Müdahalesi modellemesi Tartışmalı Ders
13 Genomun Evrimi Tartışmalı Ders
14 İkilenmiş Genlerin İncelenmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gen Denetimine Genel Bakış, Gen Düzenleyici Proteinlerdeki DNA Bağlayan Motifler, Genetik Anahtarlar Nasıl Çalışır?, Özelleşmiş Hücre Tiplerini Yaratan Moleküler Genetik Mekanizmalar ve Yazılım Sonrası Denetimler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Gen Denetimine Genel Bakış, Gen Düzenleyici Proteinlerdeki DNA Bağlayan Motifler, Genetik Anahtarlar Nasıl Çalışır?, Özelleşmiş Hücre Tiplerini Yaratan Moleküler Genetik Mekanizmalar ve Yazılım Sonrası Denetimler