Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitkilerde Organeller Arasında Sinyalizasyon Yolakları | BYT6032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Organeller arası sinyallizasyonun bitkinin çevreye uyum sağlamasındaki rolünün öğrenilmesi ve bunun biyoteknoloji alanında kullanımına diar bilgi edinmesi |
Ders İçeriği |
Kloroplast-nukleus sinyalizasyonu, mitokondri-nukleus sinyalizyasyonu, Endoplazmik retikulum-kloroplast sinyalizasyonu, Endoplasmik retikulum-mitokondri sinyalizasyonu, Endoplazmik retikulum-Nukleus sinyalizasyonu |
Ders Kaynakları |
Annual Plant Reviews, Plant Mitochondria, Logan DC, 2018
Kişisel ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organeller arası sinyalizasyona giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Kloroplast, yapısı ve fonksiyonu | Tartışmalı Ders |
3 | Kloroplasttan nukleusa sinyali iletimi | Tartışmalı Ders |
4 | Chloroplasttan nukleusa sinyal iletimi ve biyoteknolojik kullanım alanları | Tartışmalı Ders |
5 | Mitokondri yapısı ve fonksiyonu | Tartışmalı Ders |
6 | Mitokondriden nukleuda sinyal iletimi 1 | Tartışmalı Ders |
7 | Mitokondriden nukleuda sinyal iletimi 2 | Tartışmalı Ders |
8 | Mitokondri ve stres koşullarına tolerans | Tartışmalı Ders |
9 | Endoplasmik retikulum; yapısı ve fonksiyonu | Tartışmalı Ders |
10 | Endoplasmik retikulum ve mitokondri arasındaki sinyalizasyon | Tartışmalı Ders |
11 | Endoplasmik retikulum ve kloroplast arasındaki sinyalizasyon | Tartışmalı Ders |
12 | Endoplasmik retikulum ve nucleus arasındaki sinyalizasyon | Tartışmalı Ders |
13 | Organellerdeki sinyalin biyoteknolojik uygulamalardaki rolü 1 | Tartışmalı Ders |
14 | Organellerdeki sinyalin biyoteknolojik uygulamalardaki rolü 2 | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
organellerin yapısını, fonksiyonunu bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
organellerin çevresel uyaranları algılamadaki rollerini bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
organellerin nukleusa gönderdikleri sinyalleri bilir ve hücre homeostazındaki fonksiyonunu anlar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
bitki büyüme ve gelişiminde sinyalizasyon sürecini bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri ve organeller arasındaki iletişiminin önemini bilir ve bu bilgiler ile yeni hipotezler oluşturabilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
organellerin yapısını, fonksiyonunu bilir |
organellerin çevresel uyaranları algılamadaki rollerini bilir |
organellerin nukleusa gönderdikleri sinyalleri bilir ve hücre homeostazındaki fonksiyonunu anlar |
bitki büyüme ve gelişiminde sinyalizasyon sürecini bilir |
Bitki biyoteknolojisindeki son gelişmeleri ve organeller arasındaki iletişiminin önemini bilir ve bu bilgiler ile yeni hipotezler oluşturabilir |