Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoteknolojik Atıksu Arıtma Prosesleri | BYT6039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere biyokimyasal reaksiyonların özelliklerini, biyoproseslerin incelenerek biyoteknolojik atık su arıtım prosesleri hakkında bilgi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel ve evsel atıksuların özellikleri Kirlenme parametreleri, Atıksu arıtma tesisleri, Biyolojik arıtma prosesleri, |
Ders Kaynakları |
Water and Wastewater Engineering: Design Principles andPractice, Mackenzie L. Davis,WEF Press, 2010.
Atıksu Arıtımın Esasları, İ. Öztürk, H.Timur, U. Koşkan, 467Sayfa |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atıksuların Özellikleri | Ders |
1 | Atıksuların Özellikleri | Ders |
3 | Biyolojik Atık Su Arıtım Sistemleri | Ders |
4 | Biyolojik Büyüme Kinetiği | Ders |
5 | Biyolojik Arıtma Prosesleri Uygulamaları | Ders |
6 | Biyolojik Arıtma Sistemlerinin Tasarımı | Ders |
7 | Yüzeyde Büyüyen (Biyofilmli) Havalı Sistemler | Ders |
8 | Havalandırmalı Lagünler | Ders |
9 | İleri Atıksu Arıtma İhtiyacı | Ders |
10 | İleri Atıksu Arıtımı için Kullanılan Arıtma Teknolojileri | Ders |
11 | Granüler Filtrasyon ile AKM Giderimi | Ders |
12 | Besin Maddelerinin Kontrolü | Ders |
13 | Biyolojik Nitrifikasyon ile Amonyak Dönüşümü | Ders |
14 | Azotun Biyolojik Nitrifikasyon-Denitrifikasyon ile Giderimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atık su ve özelliklerini tanıyabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Atık Su Arıtımında Kullanılan Yöntemleri Karşılaştırabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Atık Su Arıtımında İleri Prosesleri Uygulayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Atık Su Arıtımında Biyolojik Prosesleri Uygulayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Atık sulardaki kirleticileri tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Atık su ve özelliklerini tanıyabilme |
Atık Su Arıtımında Kullanılan Yöntemleri Karşılaştırabilme |
Atık Su Arıtımında İleri Prosesleri Uygulayabilme |
Atık Su Arıtımında Biyolojik Prosesleri Uygulayabilme |
Atık sulardaki kirleticileri tanımlayabilme |