Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Isı Aktarımı | KMH5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, tartışma, soru ve cevap |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Ders Veren | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Amaç |
Bu ders ısı iletimi, taşınımı ve ışınımı gibi tüm ileri ısı transferi konularını ve kaynama/yoğuşma ve ısı transferindeki geneleştirilmiş süreklilik, enerji ve momentum eşitliklerini sunmaktadır. |
Ders İçeriği |
bu ders temel ısı transfer mekanizmalarını , ısı değişticileri ve tasarımlarını, ileri vektör ve tensör analizi ve akışkan sıvı faz değişimlerindeki ısı transferini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Transport Phenomena, R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, John Wiley & Sons Inc; Revised 2nd
Taşınma Süreçleri ve Ayırma Süreci İlkeleri, Christie John Geankoplis (Çeviren Sinan Yapıcı), Güven Bilimsel Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Isı transfer mekanizmaları, iletimle ısı aktarımı | Ders |
2 | Seri katılarda iletimle ısı aktarımı | Ders |
3 | Yatışkın durum iletim ve şekil faktörleri | Ders |
4 | Boru içinde zorlamalı konveksiyonla ısı iletimi | Ders |
5 | farklı geometrilerde zorlamalı iletim ısı transferi | Ders |
6 | Doğal iletimle ısı transferi | Ders |
7 | Kaynama ve yoğuşma | Ders |
8 | Isı değiştiriciler ve tasarımları | Ders |
9 | Isı transferinde boyut analizi | Ders |
10 | Isı transferinde sayısal yöntemler | Ders |
11 | Vektör ve tensörel analiz | Ders |
12 | Süreklilik, enerji ve momentum eşitliklerinin vektörel ve tensörel olarak türetilmesi | Ders |
13 | Faz değişimi olan akışkanlarda ısı transferi | Ders |
13 | Faz değişimi olan akışkanlarda ısı transferi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İleri ısı aktarımı ile ilgili temel eşitlikler öğretilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
ısı değiştirici dizaynı ile ilgili öğrenciye temel bilgi verilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri ısı aktarımı ile ilgili temel eşitlikler öğretilir | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ısı değiştirici dizaynı ile ilgili öğrenciye temel bilgi verilir. | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 |